Full version: Ful bergklint :(
Victoria
Hej,

Jag har en bergklint som verkligen förstör rabaten just nu. Den är JÄTTEFUL! sad.gif När den kommer och blommar är den ju fin, men nu är det ju katastrof. Kan jag klippa/skära ner den redan nu ända till jordnivå? Kaske borde jag byta ut den? Har ni något tips på något blåaktigt som jag kan ha istället. På varsin sida om denna växer prästkrage och johannesört. Funderar på rudbeckia men "krockar" inte det lite med prästkragen? Tänkte att det kanske inte ser så snyggt ut?
Maria i Helsingborg
Jag håller med dig om att den är ful, både när den blommar (med klena och glesa blommor) och nu när den blir lite brun och "sladdrig". jag brukar faktiskt gå rätt hårt åt den - river bort - men den kommer i alla fall tillbaka. Så det behöver du inte vara rädd för.

Varför inte satsa på riktig blåklint?
ingrid fuxwall
Klipper alltid ner den då den blir ful och snart har den vuxit upp och blivit vacker igen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon