Annlo
Måste bara visa er denna underbara lilla variant av
Oncidium ornithorynchum (om jag förstått det rätt), visst är den söt?

En närbild på blomman, vilket litet konstverk... förunderligt hur naturen skapar wub.gif

Fenja
Åh. så fin! wub.gif wub.gif Jag har aldrig sett den innan. Har du någon bäbbe som behöver flytta någon gång så lägg mig på minnet smile.gif !
Mvh
Fenja
yenny
Jättefin är den wub.gif
Zarah P
Så vacker! *får habegär*
Var köper man en sån? Jag känner tydligt att det MÅSTE bo en sån här, om jag ska vara riktigt glad...! wink.gif
Annlo
CITAT (Zarah P @ 18-07-2005, 11:10)
Så vacker! *får habegär*
Var köper man en sån? Jag känner tydligt att det MÅSTE bo en sån här, om jag ska vara riktigt glad...! wink.gif

Min är köpt på plantmarknaden i lindesberg!
Borde finnas lite då och då i välsorterade butiker!

Jo, precis så kände jag också, att den måste bo hos mig sleep.gif
Emser
Mmm..kan hålla med om det där... "Jag hör att du vill bo hos mig..."! Men sedan ska man ju få den att överleva ockå - för mig är inte det svåra att köpa utan att överleva!
Annlo
CITAT (Emser @ 18-07-2005, 17:56)
Mmm..kan hålla med om det där... "Jag hör att du vill bo hos mig..."! Men sedan ska man ju få den att överleva ockå - för mig är inte det svåra att köpa utan att överleva!

Jag sköter min som de övriga orkidéerna, med undantag att den har utomhusvistelse på sommaren...
Vi får se om den gillar läget här, den är ju relativt nytillkommen i vår familj rolleyes.gif
Zarah P
*trånar lite till*
du får småflirta lite med den från mig...! wink.gif

wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon