Full version: Jönköping
Lena
Vi ska resa till Jönköpingstrakten i början av augusti och vill gärna veta vad man kan se för intressant i trädgårdar däromkring, finns det något spännande, butiker eller visningsträdgårdar

Lena
Christina i Taxinge~
Jönköpings rosarium

Detta måste du förstås se! wub.gif tongue.gif
Nanna
Stadsparken i Jönköping är väldigt vacker, likaså reservatet (heter det så) vid Ljungarum (där jag bor hihi, inte i skogen, men utanför). Inga trädgårdar dock...
Det är lite ont om trädgårdar här, är bara Rosenlund (som föregående skrev) vad jag vet om.
Bambis vän
Brunstorps gård, som ligger vid första avfarten mot Huskvarna om man kommer norrifrån på E4:an, ska vara trivsamt. Har inte varit där själv, men det sägs att det finns många gamla växter där + gott fika.
fruberglund
Brunstorps gård har de största negerbollarna (kommentarer undanbedes vänligt men bestämt!) jag nånsin sett! Jättegott fika där, rekommenderas!

Rosariet är underbart, får inte missas...

Tyvärr är inte min trädgård mycket för världen annars hade du gärna fått kommit hit och tittat smile.gif

Annars vet inte jag heller om så mycket just i trädgårdsväg men några sevärdheter är självklart:

Visingsö (de har i och för sig sin örtagård så lite trädgård blir det där)
Visingsborg på Visingsö
Brahehus
Gränna (polkagrisar är ju aldrig fel)
Vill du se lite mer av själva Jönköping (eller Gränna) så rekommenderas Stadsparken, Tabergs topp & Grännaberget med utsikt över Jönköping eller Gränna & Visingsö. Vackert!

Sen så finns det ju massor med underbar natur på många ställen i Jönköping.

Ha så trevligt i vår vackra stad!
Lena
Tack för alla tips, rosariet ska vi besöka allra först, sedan väljer vi från Era tips, och ser så mycket vi hinner, det ska bli kul

Lena
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon