Full version: nyfunnit intresse
björnkrstd
Hejsan allesammans! rolleyes.gif

Jag har alldeles nyss upptäckt det roliga med att odla på balkongen...
har ganska stor palmer innomhus sedan innan.
Nu har jag köpt på mig en chili planta lite basilika och tomat..

kanske ett onödigt inlägg, men jag är bara sååå överväldigad över mitt nya intresse att jag var tvungen att skriva!!!! hihihi

Tack så mycket/Björn
Boxer
Hej och välkommen!

smile.gif laugh.gif biggrin.gif
Sulawesii
Jag önskar dig också välkommen hit!
Pia mitt i Skåne
Man blir överväldigad hela tiden tycker jag när man har med växter att göra. Hela tiden får man upp ögonen för nya saker. Det kallas visst utveckling...
Välkommen hit från mig också till ännu en skåning (?).
Jill-Ulrika
Hej, ja, jag kan för egen del konstatera att det är lätt att bli balkongtokig. Förresten odlar jag också chili, har tre plantor med frön jag själv tagit ifrån frukten, det kändes så kul när det började titta upp i krukan. wub.gif Basilika och oregano skördar jag till middag varje dag. Så välkommen till ett spirande nöje rolleyes.gif
lavendel2
Välkommen Björn! rolleyes.gif rolleyes.gif
Jo.du..det börjar så smått...med några enstaka plantor tongue.gif
Nu sitter jag här med en balkong med lådor och krukor överallt...har försökt tänka att det åtminstone ska finnas plats för en baden-baden (alternativt :två stolar och ett litet bord)..men jag vet inte till nästa år..det inkräktar så mycket på odlingsutrymmet!! tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Lavendel
Ophelia
Själv börjar min balkong att bli lite övervuxen av blomsterböna och luktärtor. Sedan håller jag på att experimentera med mina penséer som jag har haft sedan försommaren.

Har givetvis kryddor och ananassalvian börjar verkligen visa sina framfötter.

smile.gif smile.gif smile.gif
Emser
Välkommen hit! Jag tog faktiskt å frösådde hela min balkong i år...tyckte att svensk äng lät intressant. Så jag har sått blåklint, prästkrage, smörboll, vallmo, blåklocka, luktärt, olika bönor, krasse, blomman för dagen, jordgubbsspenat (kanske inte det mest svenska man kan odla men va fasen det är ju sommar bara en gång per år!) mm. Å nu har jag inte varit hemma på 1v så jag hoppas att allt har klarat sig! unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon