Full version: gödning
björnkrstd
jag har hört att det skulle funka att lägga nässlor i en spann, fylla på med vatten och låta detta stå och dra i 1-2 veckor. Sedan skulle vattnet fungera som gödning. är det någon som provat detta??
KURT
Det finns väldigt många inlägg om nässelvatten:

http://www.odla.nu/forums/index.php?s=5cdb...=n%E4sselvatten
liv
rolleyes.gif Det fungerar jättebra , men jag lovar.... det stinker , biggrin.gif
Emser
Det där måste jag prova! laugh.gif Är det vanliga brännässlor man lägger i vatten eller?
Åsa, mälardalen zon 2
Japp det är vanliga nässlor, man pressar bara ner en massa nässlor och häller på vatten. sedan rör man ibland i hinken, när det stinker ordentligt brukar det vara klart(är det varmt ute blir det klart snabbare än om det är kallt). Vill man undvika flugor i vattnet kan man ha lock på. Andra saker man också kan slänga ner bland nässlorna är ex. vallört och rölleka. Vattnet spädes sedan ca 1/10. Efter vattning stinker det lite någon timme sedan brukar lukten vara borta.

Emser
Det där är ju bara för coolt!! laugh.gif laugh.gif
liv
tongue.gif Jag lovar ........särskild stanken m men det växer bra
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon