Full version: Morden i Midsomer
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
aanderss
är denna serien slut eller har ni slutat se den
anna_rispan
ja den senaste omgången är slut sen flera veckor.
aanderss
CITAT (anna_rispan @ 02-11-2007, 13:18) *
ja den senaste omgången är slut sen flera veckor.

hehe jaha de viste inte jag
Sailor Pluto
Ni har väl märkt att man får en DVD med Expressen varje torsdag naughty.gif ?
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (Sailor Pluto @ 07-12-2007, 19:52) *

Får och får de kostar ju 59kr enligt vad jag såg nere på affären idag, det är ju bara marginellt billigare än vad det är att köpa boxarna via någon internetbutik.
Irene_L
Jag har precis sett ett avsnitt i kväll på SVT24. Varje fredag är det reprisavsnitt och detta hade jag inte sett. tummenupp.gif
zaaritha
Bra serie!
anna_rispan
Jag har lånat dvd av mamma. De man kan köpa med kvällstidningen nu.

Jag tror att jag äntligen fattar det där Berith har nämnt att namnen passar ihop. Överhuvudtaget så verkar flera avsnitt ha hämtat drag av andra historier och kända karaktärers namn.
Berith
CITAT (anna_rispan @ 14-01-2008, 15:09) *
Jag har lånat dvd av mamma. De man kan köpa med kvällstidningen nu.

Jag tror att jag äntligen fattar det där Berith har nämnt att namnen passar ihop. Överhuvudtaget så verkar flera avsnitt ha hämtat drag av andra historier och kända karaktärers namn.

biggrin.gif Kul! Efter att jag skrivit om det här så tyckte jag inte att det var så längre, men i början hade dom namn som passade till handlingen. Har för mej att jag läste att det skulle vara sammanlagt 23 filmer med tidningen. Undrar hur många filmer det finns, om det blir komplett med dom 23? Jag har inte köpt nån, tyckte det blev lite för dyrt rolleyes.gif men nu ångrar jag nästan att jag inte var med från början.
anna_rispan
CITAT (Berith @ 14-01-2008, 15:53) *
biggrin.gif Kul! Efter att jag skrivit om det här så tyckte jag inte att det var så längre, men i början hade dom namn som passade till handlingen. Har för mej att jag läste att det skulle vara sammanlagt 23 filmer med tidningen. Undrar hur många filmer det finns, om det blir komplett med dom 23? Jag har inte köpt nån, tyckte det blev lite för dyrt rolleyes.gif men nu ångrar jag nästan att jag inte var med från början.

Ja det kanske var så i de tidiga avsnitten helt enkelt?

Tack vare dottern Cullys teaterintresse så får ju väldigt många avsnitt en dubbel handling har jag märkt.
Farbror Blå
Skrattar åt dottern Cully, hon verkar ju ska vara runt tjugu, men visst är skådespelerskan över tretti?
anna_rispan
CITAT (Farbror Blå @ 14-01-2008, 20:15) *
Skrattar åt dottern Cully, hon verkar ju ska vara runt tjugu, men visst är skådespelerskan över tretti?

det märks bara i de allra första avsnitten. den senaste säsongen visade ju en vuxen Cully som har stadigt sällskap. hon har vuxit in i rollen....
Hannele
CITAT (Rossi @ 19-07-2005, 09:30) *
Ni glömmer väl inte att titta på Morden i Midsomer ikväll?

I Expressen kan man köpa Dvd på torsdagar. wub.gif
anna_rispan
CITAT (Sailor Pluto @ 07-12-2007, 19:52) *

ja visst. o jag har lånat av mamma. en del avsnitt minns jag inte så det känns nytt för mig. smile.gif
Tezzla
Dags att lyfta upp denna tråd biggrin.gif

Kvällens avsnitt var rörigt. Varför måste det vara så rörigt? blush.gif

Rossi
Kul att se Troy igen även om det bara var ett gästspel!

Jag tyckte inte att avsnittet var rörigt. Vänta bara till vissa av dem som kommer framöver! happy.gif (Jag har sett dem på dansk TV.)
Monaxe
Tyckte det var ett jättebra avsnitt igår, har väntat så på att serien skulle börja igen, äntligen!
Motti
Älskar att se på Morden i Midsomer,jag köpte nästan alla filmerna när de följde med Expressen,kan vara bra att ha filmer regniga dagar tummenupp.gif
Motti
krellus
Vad säger man? 3 invånare färre i Midsummer redan efter första avsnittet flirting.gif

Härligt hur som helst. Ett riktigt sommartecken!
Farbror Blå
Haha, ett äkta svenskt trädgårdsforum detta, där sommartecknen brukar vara att vi dödar av sniglar och dessutom så många i engelsmän som möjligt haha=)
Tänkte idag på att det sällan är nutida människor som dör, de känns gammaldags de flesta, som om tioden i Midsomer stått still..
Nån som har koll på var de spelar in alltihop? Rossi?
Ralf
CITAT (Farbror Blå @ 25-06-2008, 20:11) *
Haha, ett äkta svenskt trädgårdsforum detta, där sommartecknen brukar vara att vi dödar av sniglar och dessutom så många i engelsmän som möjligt haha=)
Tänkte idag på att det sällan är nutida människor som dör, de känns gammaldags de flesta, som om tioden i Midsomer stått still..
Nån som har koll på var de spelar in alltihop? Rossi?

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2374&a=744100

Byn har köpts av en tysk som ska stoppa alla inspelningar hädanhefter! (rejält folk dom där tyskarna, ordnung på dem!)

Men när man läser denna sida finner man att det spelas in lite varstans....
http://en.wikipedia.org/wiki/Midsomer_Murd...lming_locations

Felicia
Hörde på radion en som kommenterade serien på ett skoj sätt, han räknade på hur många som dog (på ett ungefär) i varje avsnitt gånger hur många avsnitt som gjordes. Det blev ju ganska många så han fundrade över att det inte borde finnas så många kvar i byn där vi detta laget giggle.gif
Hur som helst så tycker jag det är en bra serie som jag gärna tittar på. Fast ibland har jag lite svårt att hänga med i alla svängar då det är så många personer och namn.
HelenJ
CITAT (Farbror Blå @ 25-06-2008, 20:11) *

Nån som har koll på var de spelar in alltihop?

Lite överallt faktiskt; Oxfordshire, Buckinghamshire, Berkshire och Sussex figurerar väl mest...

Kolla hemsidan för mer info: Midsomer Murders

Och musiken är väl bara för underbar!
pejori
CITAT (Felicia @ 25-06-2008, 21:19) *
Hörde på radion en som kommenterade serien på ett skoj sätt, han räknade på hur många som dog (på ett ungefär) i varje avsnitt gånger hur många avsnitt som gjordes. Det blev ju ganska många så han fundrade över att det inte borde finnas så många kvar i byn där vi detta laget giggle.gif
Hur som helst så tycker jag det är en bra serie som jag gärna tittar på. Fast ibland har jag lite svårt att hänga med i alla svängar då det är så många personer och namn.

Håller med där...Har också haft funderingar på, hur många som överlever. Men serien är bra och dom som visas nu, är jättebra. tummenupp.gif
(Har redan sett dom, via en väninna som köpt dom)
Motti
Varför det är rörigt ?det är ju för att vi ska skärpa oss vi som tittar på serien,det skärper intellektet whistling.gif

Mvh Motti
Berith

Midsomer är ingen by, och det är väl därför som inte samma personer förekommer mer än en gång. Det är ju aldrig samma präst eller lärare eller handlare eller postpersonal tex. Men jämrars bra serie är det iaf! tummenupp.gif
Rossi
Precis, Midsomer är väl ett helt grevskap och grevskap kan ju täcka in stora områden och folkmassor. Jämför t.ex. grevskapet Sussex.

Som om man bryr sig .... Hur sannolika är de flesta filmer, serier, böcker etc.? Vem skulle följa serien om det inte skedde några mord och/eller brott i varje avsnitt?

Ikväll börjar en ny norsk serie som heter Berlinerpopplarna. Den bygger på böckerna Eremitkräftorna och Berlinerpopplarna. Böckerna var jättebra så det ska bli kul att se vad jag tycker om TV-serien. Lite vanskligt!

Det finns en tredje bok på gång i serien men den ges inte ut i Sverige förrän till hösten.

Och det rör sig inte om deckare så jag har hamnat lite utanför ämnet! nono.gif
krellus

Vill man flytta dit så är det ju bra mark/huspriser hur som helst giggle.gif
Det gäller bara att skaffa sig en bra livvakt.
Aqvakul
Vi svenskar älskar böcker och TV-serier i engelsk miljö. Hur kan det komma sig?
Bettis
CITAT (Aqvakul @ 26-06-2008, 08:23) *

För att det är så mysiga hus och trädgårdar tycker jag iaf.
Monaxe
CITAT (Aqvakul @ 26-06-2008, 08:23) *

Miljöerna, kvaliten på serierna är oftast väldigt bra, brittisk humor. Tycker att det känns lite mer seriöst, inte samma rasande tempo på allt som i Amerikanska serier/filmer...
Rossi
Tyska deckare är också väldigt välgjorda och bra men tyvärr visas inte så många sådana här i Sverige.
HelenJ
CITAT (Rossi @ 26-06-2008, 10:32) *
Tyska deckare är också väldigt välgjorda och bra men tyvärr visas inte så många sådana här i Sverige.

Den som går på lördagskvällar i kanal1 är verkligen bra! Minns dock inte vad den hete flirting.gif
Ralf
CITAT (HelenJ @ 27-06-2008, 14:18) *
Den som går på lördagskvällar i kanal1 är verkligen bra! Minns dock inte vad den hete flirting.gif

Kriminaljouren
SVT 1 lördagar kl 21.
repris i SVT24
HelenJ
CITAT (Ralf @ 27-06-2008, 19:38) *
Kriminaljouren
SVT 1 lördagar kl 21.
repris i SVT24

Tack Ralf - du är alltid en klippa när det gäller TV-program...
Lady Hamilton
DVD-skivorna kommer att säljas fram till den 20/9-08 och har man då köpta varje vecka kommer man att vara ägare till en samling på 43 DVD-filmer av Morden i Midsommer
Alphaville
Nu har en ny säsong startat. Tittar ni eller har ni tröttnat på Barnaby?
Meriona
Såklart tittar vi! Finns inte mycket annat att se på TV denna sommar! Fy s-an för allsång och andra klämkäcka program.... sick.gif
Berith
Midsomer förra veckan var väl inte mycket att hurra för...? unsure.gif Gårdagens avsnitt var bättre tycker jag.

Nu är det ju bara ett avsnitt kvar, nån som vet vad som kommer efter det? För det måste väl bli fler deckare, sommaren är ju inte slut än. yes.gif
Gita
CITAT (Rossi @ 26-06-2008, 10:32) *

För att inte tala om danska, Mats Mikkelsen, Wow
Gita
KURT
CITAT (Aqvakul @ 26-06-2008, 07:23) *

Och både tyskar och engelsmän gillar ju uppenbarligen böcker och TV-serier i Svensk miljö!
Snigelhatare
Bara ett avsnitt kvar. Läste att det var sista säsongen. Hoppas att det var fel, annars blir somrarna inte sig lika mer -cry-.gif
Motti
Vi passade på att köpa de flesta av filmerna på dvd med Expressen ,så när det regnar eller är dåligt på tv så tittar vi på Morden i Midsomer.Jag älskar den serien därför att man får tänka själv och att inte mördaren alltid är självklar,sen ska vi ju inte bara prata om miljön alltså !den är fantastisk ju rolleyes.gif alla dessa vackra hus med härliga trädgårdar och omgivningar ,ja jag njuter av att se den serien smiley_small_hug.gif
Meriona
Nääää nu ska det vara nåt födelsedagsfirande för Victoria istället för Morden ikväll! Vad är det för jäkla sätt? Kan de inte fira henne i 2:an istället????? rtfm.gif rtfm.gif

Berith
CITAT (Meriona @ 14-07-2009, 14:11) *
Nääää nu ska det vara nåt födelsedagsfirande för Victoria istället för Morden ikväll! Vad är det för jäkla sätt? Kan de inte fira henne i 2:an istället????? rtfm.gif rtfm.gif

Eller en helt annan dag? Herregud, det visste dom väl sen tidigare att tisdagar är Midsomer-dag! nono.gif
Alphaville
CITAT (Berith @ 15-07-2009, 19:01) *
Eller en helt annan dag? Herregud, det visste dom väl sen tidigare att tisdagar är Midsomer-dag! nono.gif

Vi måste vänta till nästa tisdag!! thumbdown.gif
Meriona
SKANDAL! laugh.gif Sen är det uppehåll en vecka, och sen börjar Foyles War. Hoppas att det är nya avsnitt....
Berith
Ja hade jag varit bjuden till födelsedagskalaset hade jag ju kunnat godta att Midsomer fick hoppa över en vecka, men dom frågade inte ens! nono.gif

Foyles War ser jag fram emot! tummenupp.gif
Wilmer
Jag har missat alla avsnitten, men nästa vecka har jag tid tummenupp.gif
Cathis
Jag har sett alla, inte missar man Midsomer inte happy.gif

Edit: Stavfel som vanligt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon