yla
jag har massor med materiel till min blivande täckodling som ni ser
ett tjockt lager som ska hålla undan både torka o ogräs så vindruvan får växa ifred i skåpet
jaja jagvet att druvan inte syns ännu men den finns
rolleyes.gif rolleyes.gif
jag tänker mej mina druvor att växa där inne i växtskåpet jag ska täcka med överblommade lupiner både utanför o innanför så att druvan skall kunna etablera sitt rotsystem därunder utan konkurrens imorgon ska jag dra upp mera lupiner o lägga påruntikring o inuti

o sedan ska vindruvan täcka hela växtskåpet med druvor visst ska de bli fint va ,,okey det lär ta ett par år men tid finns ju
amaira
Och alla har de frökapslar och skogen av lupiner kanske en dag i framtiden dränker din fina druva??? ohmy.gif

En spontan tanke bara...
yla
CITAT (amaira @ 19-07-2005, 11:58)
Och alla har de frökapslar och skogen av lupiner kanske en dag i framtiden dränker din fina druva??? ohmy.gif

En spontan tanke bara...

nää dom e gröna frökapslarna så de ska nog inte va så farligt
o du vet ju hur svåra dom e o fröså
de gäller o ta frökapslarna innan de blir bruna o börjar knäppa laugh.gif

vi får se hur de går wub.gif
KURT
Kan man inte rosta lipinfrön och äta dem som snacks?
yla
Plocktallrik Serranoskinka, chorizosalami, ölkorv, marinerad vitlök, chiliost, soltorkade tomater, lantoliver, queenoliver, fårostfylld röd & grön chili, lime & chilimarinerade lupinfrön, grissini, salta kex

jag har googlat runt men kkan inte hitta vilken sorts lupinfrön som man marinerar o dom som finns i den här plockmaten hämtas från portugal

attans man kanske har ätliga frön där som man aldrig smakat
ska googla vidare eller kanske någon annan vet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon