Full version: Frötapeter
mulle
Jag är bara allmänt nyfiken på om de frötapeter med sommarblommor som såldes i våras verkligen funkade?
Mulle
astrid.m.s
Det fungerar!
Jag köpte en rulle tapet men glömde bort den tills min dotter flyttade till ett hus som de ska hyra. Vid sidorna om bron grävde vi bort lite av gräsmattan och lade ut tapeten.
Det blev lite sent, strax efter midsommar, men det har kommit upp så vi hoppas det hinner blomma också.
Nu har jag inte varit dit på en vecka så jag vet inte hur långt det har kommit. Får nog påminna henne om att vattna nu när vi har och haft varma och soliga dagar en längre tid.
Annkina
Min far köpte en fröapet. Vet inte vad han gjort för fel, men hos honom kommer det lite blommor och mycket ogräs. Har ju varit svårt att hålla bort ogräset eftersom man inte vet vad som är blommor och vad som är just ogräs.
Men han är inge nfantast på förarbete, så det kanske var dåligt rensat innan. biggrin.gif
violina
En arbetskamrat provade och det blev mest blåklint. Fast hon har haft en del bekymmer med katter som sprätt runt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon