Full version: Soppa på kirskål
emas
Hej

DN tipsar idag om soppa på kirskål - som enligt artikeln ska vara god:
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1...ousRenderType=3

Någon som har provat?

Emma
Åsa, mälardalen zon 2
Japp kirskål är gott i soppa, pajer, piroger etc. jag lagar en hel del kirskålsrätter men det var lite sent att införa recept i DN den här årstiden, för det är de späda skotten som dyker upp på våren som är godast tycker jag, de grövre bladen som finns nu tycker jag kan vara för beska.
Eva i Skåne
Det står ganska ofta att man ska äta upp sin kirskål, men FY säger jag bara wacko.gif .
Visst är smaken olika, men jag har provat att tugga på kirskålsblad på våren, men tvi unsure.gif .
Jag tycker dom smakar som det luktar när man river upp dem och det är inget i min smak.
noora
CITAT (Eva i Skåne @ 19-07-2005, 20:15)
Det står ganska ofta att man ska äta upp sin kirskål, men FY säger jag bara wacko.gif .
Visst är smaken olika, men jag har provat att tugga på kirskålsblad på våren, men tvi unsure.gif .
Jag tycker dom smakar som det luktar när man river upp dem och det är inget i min smak.

De är godare om man kokar dem, men det stämmer att smaken liknar lukten de har när man plockar dem. Första gången jag åt kirskålssoppa tyckte jag smakade lite konstigt, men andra gången tyckte jag att det var gott.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon