Full version: Då var det dags igen
Gossen Ruda
Vid 12-tiden brakade det löst över Götet. 4 knallar var så nära att jag inte hann börja räkna från blixten innan det small till. Max ett par 100 meter. En var av typen jättestor fyrverkeripjäs. Ni vet ett kanonrör som skickar upp en krysantemumbomb eller liknande. Dom känns mer än dom hörs.

Sen kom skyfallet/syndafloden. Hittills har det kommit ca 20 mm men det regnar fortfarande även om det minskar. Västsveriges brandmän kan ställa undan skogssläckningsutrustningen och plocka fram länspumparna.
pisanggoreng
Det kom just till Skåne.
mulle
Skicka hit det!!!
Mulle
wolkenkrabber
CITAT (mulle @ 19-07-2005, 15:08)
Skicka hit det!!!
Mulle

jag säger då det samma
amaira
CITAT (mulle @ 19-07-2005, 15:08)
Skicka hit det!!!
Mulle

Behåll det ohmy.gif !!!

(säger amaira som trivs bättre med världen när det inte åskar i den )
pisanggoreng
Nu räcker det med regnet! 40 mm på två timmar, och 60 mm i den nästan tomma källaren/"hukgrunden"..... sad.gif
Fialotta
Säger detsamma...behåll det tongue.gif Skitskraj för åska...har inte sett nåt regn här ännu smile.gif
renate
Bara ett litet muller,sedan inget mera,men åskskura hade vi gott om.Det sista för 10 min sedan.Regnmätare är full,20mm.
Vill inte ha åska här.Nu vill jag har sol igen.Det kom 30 mm regn i helgen här.
pisanggoreng
I Landskrona kom det som sagt rejält...
Gossen Ruda
Knappt 30 mm blev det här.
mulle
Och jag vattnar och vattnar och vattnar här på Åland... Med undantag av ett regn med 12 mm har det inte kommit någonting under hela juli! Bara gassande sol.
Mulle
amaira
Klockan 04.48 kom det in över mitt hus med buller och bång, störtregnet. Men åskan behöll ni, det tackar jag för biggrin.gif . (Lite småmuller på avstånd överlever jag)

Alla vattentunnor äntligen fulla igen. (min regnmätare rolleyes.gif )
Det var välbehövligt. Nu väntar min trädgård på min arbetande hand ohmy.gif igen, klippa ner överblommade "ängar" av prästkragar är det första, gräsklippning börjar närma sig med stormsteg igen.
liv
mad.gif Nu regnar det in genom tvättstuge taket dropp , dropp.
Det blir trevligt semesterjobb.....om det nu slutar regna wink.gif
mulle
Här REGNAR! Här ÖSER NER!
HURRRAAAAAA!!!! Tack Gossen Ruda!
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Mulle
Tesa
92 mm kom det här igår...det blev lite blött kan man säga...men det behövdes..
Fialotta
Här spöregnade det i morse...men nu är det sol i fint igen...gräsmattan
blev glad smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon