Full version: Sländor.
Lynn

Törs man fråga vad dom gör?? wub.gif wub.gif
mulle
Just det wub.gif wub.gif wub.gif - tror jag i alla fall!
laugh.gif
Mulle
amaira
Yes! wub.gif är rätt svar! laugh.gif

Det är hanen av en av de blå flicksländorna som håller honan i ett stadigt grepp i nackskinnet.
Han brukar hålla koll på henne medan hon lägger äggen, så hon inte försöker vänstra med fler tjusiga män rolleyes.gif , de är ju så oemotståndliga de där glänsande snyggingarna wub.gif .

Själva parningsakten brukar kallas för parningshjul, eller parningshjärta, då de kopplar ihop sig så de antar formen av ett hjärta wub.gif
Lynn
Ha ha... laugh.gif laugh.gif Vad gulligt! Så har jag lärt mig något nytt i dag igen KUL!
Gossen Ruda
Då kan du få lära dig lite mer. Hanen har utförsgången för sädesvätskan i bakkroppsspetsen som vanligt är hos insekter. Innan parningen böjer han bakkroppsspetsen till ett sekundärt parningsorgan som sitter strax bakom benen på buksidan och sprutar över spermierna. Det är där honan sen hämtar upp dom.
Ophelia
CITAT (Gossen Ruda @ 20-07-2005, 12:58)
Då kan du få lära dig lite mer. Hanen har utförsgången för sädesvätskan i bakkroppsspetsen som vanligt är hos insekter. Innan parningen böjer han bakkroppsspetsen till ett sekundärt parningsorgan som sitter strax bakom benen på buksidan och sprutar över spermierna. Det är där honan sen hämtar upp dom.

Låter himla komplicerat bara för att få en svängom på grässtrået. smile.gif
mysan
Här är en till, ensam den här gången

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon