Full version: frötapet
nina L
Jag köpte en "frötapet" och såg fram emot en vacker prunkande rosa rabatt. Dyrt var det! kunde ha fått en finare rabatt om jag köpt frön själv, och billigare dessutom. Inte var det enklare heller tycker jag.
Det blev ju bara en massa rosa klint i rabatten!
Är ni nöjda???
Ewa L
Tycker det är jättebra att du delar med dig av din uppfattning, även om — eller kanske framförall för — att det blev en besvikelse.

Ofta har vi en tendens att bara berätta superlativer.

Synd att du blev besviken, det lät ju kul. sad.gif
KURT
Den lär väl vara komponerad för att få en vacker rabatt. Men det är väl sällan olika sorter gror lika bra. Det är nog bättre att förodla och sedan komponera med färdiga plantor.
nina L
Kanske var det det kalla junivädret som gjorde att rabatten inte blev fin. Alla blommor (flest rosa klint) blev lika höga. sad.gif
Zanna
Min färdigköpta rabatt har inte börjat blomma än ohmy.gif Jag planterade den förvisso först i mitten av juni men jag tycker den borde ha börjat tidigare. Massor av grönt är det i varje fall, ca 30 cm höga. Hoppas den börjar blomma innan frosten kommer smile.gif
virrevarv
Överhuvudtaget tycker jag att allt i min trädgård är sent till att blomma.. Jag vet inte vad jag har gjort för fel, kanske den kalla våren, och det kan jag ju inte göra mycket åt..

Ha en bra söndag!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon