Snöflinga
Min annars alltid friska klockranka har fått något konstigt på bladen wacko.gif Det börjar med bruna bladkanter, sedan bruna fläckar, för att sedan inte krulla ihop sig , men lite åt det hållet wink.gif

Är det någon här som har någon aning om vad det kan vara och hur bekämpa, vore jag evinnerligen tacksam smile.gif
Gloriana
Är alla blad förstörda? Eller bara några? Om det bara är några skulle jag bara plocka bort dem och sen hoppas att det inte var något speciellt. Sen kan ju blad bära sig åt om det varit för torrt. Om du tar en bild på hur det ser ut och beskriver angreppet (?) mer kan det vara lättare att få svar.
Snöflinga
Har nyss fått dig.kamera och inte hunnit göra album, så tyvärr sad.gif

Har satt minst 8 plantor och det är väl 2 som är angripna. Men misstänker att det sprider sig wink.gif O.K. ta bort dem är lättare sagt än gjort, eftersom de har en böjelse att lianera sig å det gruvligaste sad.gif

Men tack för svar i alla fall smile.gif Någon mer som har tips..... Åsa du som vet så mycket.... var är du ?
Snöflinga
Fick tips om att det kan vara rost... någon som vet hur det bekämpas ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon