Full version: Mamma fyller 60!
Wera
Min mamma fyller 60 och jag vill ha några presenttips till henne. Hon är en sån som redan har det mesta. Hon åker bort för att fira.. ända till Australien faktiskt!! Men nåt vill man ju ändå ge då hon fyller jämt.
Vad kunde man annars hitta på för att överraska henne? Kostnad? Spelar ingen roll, det är ju mamma det handlar om så att det kostar pengar gör ingenting!! Ge mig några roliga och påhittiga tips!
hörnbjörn
tjena. eftersom det inte verkar vara nå problem med pengar,så en porsche GT3 tror jag hon skulle bli jävligt glad för.

nej, skämt å sido. ge henne en upplevelse som hon inte varit med om förut. typ, segelflyga, ballongflyg osv.

Mvh
Stefan
mulle
Ge henne något med temat njutning...
Presentkort till ett lyxspa, en middag på gourmetrestaurangen, gåslever och champagne för ett år...
Du får fundera på vad hon verkligen tycker om...

Och, hörnbjörn, jag är långt ifrån 60 men skulle någon tvinga mig upp i luften på "upplevelse" skulle jag skrika av fasa!

Mulle
pisanggoreng
Min mor fyllde också 60 för någon månad sedan. En spahelg på hotell blev det till henne. Det var uppskattat (hon fick dessutom ta med sig pappa...).
hörnbjörn
mulle-----> ingen sa nåt om att tvinga. wub.gif och man behöver ju kanske inte upp i luften. det som du föreslog är ju också upplevelser.

Mvh
stefan
mulle
Det var bara svindeln i mig som plötsligt fick näring från oväntat håll....

wub.gif wub.gif
Mulle
yenny
Om hon har någon hobby.... kanske en kurs i detta ämne?
Finns massor av helgkurser i tex trädgård, handarbete, matlagning mm
AnitaO
Kontakta flygbolaget och beställ uppvaktning ombord på flyget.
Det kan variera lite, men man brukar kunna beställa tårta, champagne o.s.v.
Sen uppvaktar kabinpersonalen födelsedagsbarnet.
labarradepan
Hej
MIna föräldrar fyllde 60 år i år med, de fick present kort från syrran o mig till ett spa i s-holm. Kolla länken. De var jätte nöjda o glada, kanon present tyckte de. biggrin.gif

http://www.yasuragi.se/ wub.gif
Hannele
CITAT (Wera @ 21-07-2005, 13:42)
Hon är en sån som redan har det mesta.

Ge bort en upplevelse, ge bort tid tillsammans (hur kul är det att sitta på spa ensam?);
biokväll, klättring, boxningslektion (mycket bra för benskördhet), teater, middag som ni lagar tillsammans, Liseberg/Skansen, shopping och lunch på någon ny invandrarrestaurang, på kurs ska ni gå tillsammans, konsert och fika efteråt, lokalrevy, jazzkonsert, danskurs..

(Min mamma ger bort en barndomsresa till sina tre "barn" i 40- 50-års åldern, som fyllt år nydligen; Vi fyra ska besöka alla platser där vi bodde på som barn, njuta, äta gott och umgås, utan gubbar och ungar. biggrin.gif )
Annlo
När min mor fyllde sextio gick jag och mina två äldre bröder till fotografen och tog ett foto på oss som vi sedan förstorade och ramade in.

Det var nog den bästa present hon någonsin fått,säger hon själv! wub.gif
"Tavlan" sitter på bästa platsen i vardagsrummet så hon tittar på den varje dag...

Kändes först lite "konstigt" att ge bort foto på sig själv men hon blev väldigt glad och rörd... smile.gif
Caprice
Kanske ett ansiktslyft..? ohmy.gif tongue.gif

Nejdå, men allvarligt talat så är ett gocart-race vädligt kul..!

Vet inte vart du bor, men Markoolios gocartbana på Värmdö rekommenderar jag!

Den heter Värmdö gocart
Lena N
CITAT (mulle @ 21-07-2005, 13:54)
Och, hörnbjörn, jag är långt ifrån 60 men skulle någon tvinga mig upp i luften på "upplevelse" skulle jag skrika av fasa!

Jag är 61 och skulle verkligen uppskatta en segelflygtur. Jag provade en lektion i segelflygning för några år sedan, alltså att jag själv i viss mån fick sköta spakarna. wub.gif wub.gif

Det är inte så att alla blir likadana när vi blir äldre. Tvärtom blir skillnaderna ofta tydligare så länge man är frisk och aktiv.
Ciczi
Alla tips är bra tycker jag.

När mor och far fyllde femtio år lade jag och syrran ihop till en weekend på Gotland. Eftersom de fyllde jämt och hade varit gifta i trettio år så kostade vi på oss. När det är ens föräldrar gör det inget om det kostar.

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon