råse-marie
finns det lökar av Krollilja att köpa på plantagen eller dyl ?
Vilka färger finns ?
kristerh
jag har inte sett sådana i någon plantskola wink.gif testa med någon nätaffär wink.gif
tex lillafiskaregatans.
krister
lilla mamma
Jag har lila.
Intresserad så kanske vi kan byta mot något.
Pm.a då
Sylvia
Weibulls hade i våras både rosa och vita i påsar, tror det var 2 lökar/påse. Men nu är ju vårlökarna slut så kanske nästa vår?
Helen i Piteå Zon 5
Och så finns det svarta krolliljor, fast inte att köpa förstås. Dom här såg jag när jag var på trädgårdsvandring i måndags, ett bestånd av svarta som håller på att "rulla" upp sig. Jag har haft turen att få köpa en lök förra sommaren, den bör blomma -06. /Helen
http://www.alltomtradgard.se/forum/albums2...21715538_sv.jpg
Dom hade även en namnlös krollilja till, mycket snygg!
http://www.alltomtradgard.se/forum/albums2...21715778_kr.jpg
kristerh
Vilka bilder Helen, man får ståpäls av sådana krolliljor biggrin.gif
krister
Helen i Piteå Zon 5
CITAT (kristerh @ 22-07-2005, 10:20)
Vilka bilder Helen, man får ståpäls av sådana krolliljor biggrin.gif
krister

Japp! Det är en riktig sommarrysning biggrin.gif Ska till en annan trädgård på måndag, har hört att även hon har massor av vackra krolliljor. Bilder kommer i såfall biggrin.gif / Helen
Caprice
Det brukar dyka upp på höstmarknader, om du ska på någon...

Där kan man göra riktiga fynd...
kristerh
Jag har hittat krolliljor i Rosenlusts höstkatalog, 3 lökar för 199:- dyrt men nu beställer jag ett gäng wink.gif
krollilja
krister
Betty
Eurobulb kan man beställa 10 stycken för 35 euro.
kristerh
CITAT (Betty @ 29-07-2005, 21:51)
Eurobulb kan man beställa 10 stycken för 35 euro.

Oj vad billigt, har du någon erfarenhet av att beställa därifrån?
hur gör man, tar det lång tid innan leveransen?
krister
Betty
Klicka på "Terms of delivery" längst nere till höger på sidan, där kan du läsa om beställningsvillkoren. Jag har ingen egen erfarenhet av att beställa lökar därifrån - ännu. Men jag kommer att beställa från dem, de verkar ha bra priser och en del ovanligare lökväxter. Eurobulb
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon