Full version: paradisblomma
Sonja.S
Min granne har en s st blomma, en paradisblomma. Enligt henne en ettring. Skulle vilja ta fr frn den. Ngon som vet hur dom ser ut? Sjlva blomman utvecklas uppt hela tiden och det som vissnar under ser ut som torkade strn, ngra centimeter lnga. Kan detta vara frn??
Reserv
Hmm, det r mycket mjligt att det skulle kunna vafrn som blir som sm strn, s r det juh med mnga andra liknande blommor. Sen ett litet ppekande bara, den heter Paradisblomster, Paradisblomma ser helt annorlunda ut och jag r rtt sker p att det inte r den du menar. rolleyes.gif
Eva i Skne
Paradisblomster kpte jag frer i vras och sdde.
Jag har kollat i min pse p de frn som finns kvar och det r sm runda svarta frn, kanske 1mm stora.

Mina plantor har nnu inte visat sig frn sin bsta sida wacko.gif , dvs de har inte vxt ngot speciellt sedan jag satte ut dem i rabatten, men man ska inte misstrsta. sommaren r lng nnu s jag hoppas p att de ska vxa till sig och g i blom.
Reserv
Jag tror, observera tror, att dom sm avlnga den fr r en sorts miniatyrrtskida som innehller sm frn. P andra vxter som vxer p liknande stt s blir det juh s, jag sa att jag tror . unsure.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon