Full version: paradisblomma
Sonja.S
Min granne har en så söt blomma, en paradisblomma. Enligt henne en ettåring. Skulle vilja ta frö från den. Någon som vet hur dom ser ut? Själva blomman utvecklas uppåt hela tiden och det som vissnar under ser ut som torkade strån, några centimeter långa. Kan detta vara frön??
Reserv
Hmm, det är mycket möjligt att det skulle kunna va´frön som blir som små strån, så är det juh med många andra liknande blommor. Sen ett litet påpekande bara, den heter Paradisblomster, Paradisblomma ser helt annorlunda ut och jag är rätt säker på att det inte är den du menar. rolleyes.gif
Eva i Skåne
Paradisblomster köpte jag fröer i våras och sådde.
Jag har kollat i min påse på de frön som finns kvar och det är små runda svarta frön, kanske 1mm stora.

Mina plantor har ännu inte visat sig från sin bästa sida wacko.gif , dvs de har inte växt något speciellt sedan jag satte ut dem i rabatten, men man ska inte misströsta. sommaren är lång ännu så jag hoppas på att de ska växa till sig och gå i blom.
Reserv
Jag tror, observera tror, att dom små avlånga den får är en sorts miniatyrärtskida som innehåller små frön. På andra växter som växer på liknande sätt så blir det juh så, jag sa att jag tror . unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon