Gladiolus i tunna?!

Så enkelt, så vackert, varför har jag aldrig tänkt på det??? WoW!!!
Gladiolusen har jag annars bland mina scuashplantor, mkt trevlig effekt med de stiliserade lite malliga stela blomsten uppstickande bland mängder av flikiga, frodiga vackert melerade scuashblad...

Givetvis kräver en komposition som denna inramning av gurkört, ringblommor (som återfinnes sporadiskt "överallt" för övrigt), spånadslin & persilja

Å i bakgrunden(iår planeras "violett queen" & vita, röda, spräckliga rosenbönor) brukar vi ha klätterpyramider med bönor, sockerärt, spritärt & luktärt & solrosor där de får plats. En rad pimpinellor har flyttat från örtagården till köksträdgården, för sina goda "gurksalladsblads" skull.
Majrova är ett bra förslag, ger snabbt resultat. Rödbetor tar ett par månader på sig, men nästan obefintlig anstränging ger enorm skörd. Hammenhögs & Weibulls har en mkt skojig mix med rödbetor i alla upptänkliga färger & former. Sideneternell & atlasblomma i rader ger mer skönhet & snitt till köksträdgården! =) Lite sporadisk opievallmo här & där är heller aldrig fel...