Full version: Vacker Malva....
Helen i Piteå Zon 5
Nu har min Malva som jag fick av Kerstin zon 5-6 förra sommaren börjat blomma. Den är ca. 170cm lång, pga. att jag aldrig har vågat toppa den. Malvan har stått under lysrör och svalt hela vintern, nu börjar den visa sin tacksamhet. Tack Kerstin!
http://www.alltomtradgard.se/forum/albums2...24164_malva.jpg
Såg att den heter Lavendelmalva på svenska, stämmer ju bra med färgen. rolleyes.gif
yenny
Den är jättefin wub.gif
kerstin z5-6
Vassego -så roligt att du gillade den ABUTILON vitifolium

Dina växter växer o frodas här de med ska jag säja smile.gif
Maggan H
Jätteläcker, är den perenn? Mina sommarmalvor blommar i överdåd, i rosa.
kerstin z5-6
ja men am z8 dvs krukväxt på vintern smile.gif
Ti bee
Uuj, så fin! Har tänkt skaffa frön till den! wub.gif wub.gif Står på önskelistan. Vad fin den var lila, den finns som vit också väl? Jag tror att jag tar och beställer lila nästa år och prövar att få några egna.
Vilken skönhet!! Och så hööög! wub.gif
Maggan H
Kerstin, am zon 8, var går frostgränsen i usa? Har en gaura som det står perenn zon 5-10 i usa?
kerstin z5-6
Usda zonerna bygger på temperatur- som du vet, och Gaura l.- sommarljus kan i enstaka fall övervintra i svensk z1 ,men är att betrakta som en ettåring i övriga zoner smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon