Keya
Är sugen på lite nya perenner. Vet du något ställe där dom säljer perennerna till halva priset? helst södra stockholm
krellus
Rea och rea... mitt favvoställe måste vara Zetas vid kungens kurva.
Caprice
Det är för tididgt än, tror jag...
Gissar att det kan komma igång i slutat av augusti...
Ju längre man väntar, desto mer rea blir det...

Senast i förra veckan köpte jag fröplantor hos Plantagen...
nina L
Zetas -antagligen sveriges dyraste ställe! Men fiiiina grejer har de wub.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Om man är sugen på billiga perenner men kan vänta så brukar man kunna handla riktigt billiga perenner på säbyholms naturbruksgymnasium(Upplands bro) när de har höstmarknad. (det säljs även buskar, träd, grönsaker mm. på marknaden + det brukar vara hundutställningar agility mm.) höstmarknaden brukar vara andra söndagen i oktober och skolans små minibussar kör i skytteltrafik mellan skolan och upplands bro station så man kan lätt ta sig dit även utan bil (men att få med sig en massa växter hem utan bil kan vara knepigare så många kör med egen bil ändå). Priset på perenner brukar vara från 5kr till uppåt 20-30kr.
Caprice
Åsa, tackar för tipset..!

Ska försöka komma ihåg det bara...
kristerh
Hortus i Farsta brukar ha rea på perenner i juli, nu har jag inte varit där på ett tag, så jag vet inte om de har det i år,
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon