Elizabeth
Varför är mina rädisor små/obefintliga, men blasten frodas? Det är bara enstaka som har rätt storlek. Blasten kan vara 30 cm lång...

Har de i pallkragar fyllda med kogödsel från förra året. Det blev inte så bra förra året helelr men då sådde jag de alldelles för tätt, nu har de det avstånd som står på påsen.
KURT
Man kan inte odla rädisor i Juli! Det är alltför varmt + alltför mycket ljus, då blir det ingen mat under jorden! Så tidigt på säsongen, eller nu i slutet av Juli- början av Augusti.
telli
Ahaa! Det är därför mina rädisor inte heller har tagit sej... Jag trodde att det var squashen som konkurrerat ut rädisorna!
Åsa, mälardalen zon 2
Fast man kan visst odla rädisor mitt i sommaren men kanske inte så som vi är vana, man kan låta rädisorna bilda fröskidor istället och så skördar man dem och slänger ner exempelvis i woken, lätt förvällda kan de även hamna i salladen.
SOLVEIG
OJ. där har jag förklaringen! Det är nog ett sådant rädisår!

Precis samma har nämligen hänt hemma hos mig!

Förra året så hade jag perfekta rädisor och kände mig som en riktig

besservisser. I år är jag tämligen tyst,de har inte varit något att skryta med, om man säger så1

Vad skönt att förklaringen var :" Det var ett så´nt rädisår"! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon