Aurora
Vad är detta för vacker randig insekt? Har aldrig sett något liknande, liknar en bärfis.

/Aurora ohmy.gif
amaira
Strimlus heter den, och är mycket riktigt en skinnbagge, precis som bärfisarna. Den gillar flockblommiga växter som hundkäx, och tycks bli allt vanligare. Här finns de i parti och minut wub.gif biggrin.gif . Gör ingen som helst skada (vad jag vet), annat än sprider skönhet omkring sig.
wolkenkrabber
den ser ut som någon prålig rik rysk tant med en tiger päls
zaaritha
Jepp, strimlus!!
SannaLasso
CITAT (wolkenkrabber @ 22-07-2005, 18:31)
den ser ut som någon prålig rik rysk tant med en tiger päls

Jag tycker mer att den ser ut som en kärring ur "Söderkåkar" eller nåt annat folklustspel. Den har ju till och med tantklut runt skallen. tongue.gif
Aurora
CITAT (amaira @ 22-07-2005, 15:59)
Strimlus heter den, och är mycket riktigt en skinnbagge, precis som bärfisarna. Den gillar flockblommiga växter som hundkäx, och tycks bli allt vanligare. Här finns de i parti och minut  :wub:  :D . Gör ingen som helst skada (vad jag vet), annat än sprider skönhet omkring sig.

Ja, det stämmer säkert, hundkex finns här gott om. Vacker filur!

/Aurora
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon