jocke77
Hej!

Jag har en nyutrullad gräsmatta som jag vattnar varje dag (15mm morgon och 15mm kväll). Har förstått att det är viktigt att hålla gräsmattan fuktig de första två veckorna.

Det växer små bruna svampar lite här och där, är detta ett tecken på att jag vattnar för mycket, eller är det ett bevis på att jag gör någonting rätt?

/Jocke
Caprice
Den måste etablera sig, det är naturligt att det kan vara lite fläckar härodär...

Måste du verkligen vattna, med tanke på vädret..?
jocke77
Under de 8 dagar som gått sedan mattan lades, har jag bara fått hjälp med 10mm ifrån ovan....
MoniqueÖ
Att du fått småsvampar i den nya gräsmattan är bara ett tecken på att det är fuktigt! Ingen fara alltså. Men om du bara fått 10mm den senaste veckan när vi andra fått massor ska du fortsätta att vattna!

Gödsla nångång innan mitten av augusti oxå kommer din nya gräsmatta att trivas men gödsla inte försent bara för det gorde jag förra året och det gjorde att vi fick så om i våras...men nu trivs och frodas vår matta som bara den, inatt och under förmiddagen idag fick vi 42 mm!

Lycka till!

/Q
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon