Full version: Åska
zaaritha
Usch!
Jag trodde att förrförra åskvädret var värst-- men; förra lördagen
tar priset, hittills!!
Vi drog ur alla datorer, telefoner, TV o radio.
Men; telefonen pajade, ändå! Det var hemskt!
Small i kontakter o allt.
Slog ner i eken vid hönsgårdeen..........
Jag var himla rädd!
ninnisky
CITAT (zaaritha @ 22-07-2005, 21:37)
Usch!
Jag trodde att förrförra åskvädret var värst-- men; förra lördagen
tar priset, hittills!!
Vi drog ur alla datorer, telefoner, TV o radio.
Men; telefonen pajade, ändå! Det var hemskt!
Small i kontakter o allt.
Slog ner i eken vid hönsgårdeen..........
Jag var himla rädd!

.. förra lördagen tog rekord även hos oss på landet (i Alingsåstrakten)
Åskan slog ner i närheten och strömmen var borta i 7 timmar! Har det inte varit ovanligt mycket åska i år? Ja, ja, jag vet, jag kan kolla hos SMHI unsure.gif men har ingen lust utan vill hellre höra era åsikter smile.gif wub.gif
zaaritha
Jo, det ÄR en åsksommar!
yenny
Ja här var det livat både igår och idag.. Routern till våra datorer slogs ut igår.. så nu blir det till att skaffa en ny.
kristerh
Tänk att jag som gillar åska aldrig får ett åskväder wink.gif har varit utanför norrtälje i förra veckan, och överallt åskade det men inte där... knappt fått något regn (5mm), hörde att det varit åskregn lite varstans i stockholms området men inte hos mig, vilken regngud skall man tillbedja för att få lite åska wink.gif
krister
MrNorth
här i karlskrona har jag hört åskan en gång... då kom det några knallar och några blixtrar, inget uppseendeväckande.

åska är mysigt...

/henrik
Ciczi
De har lovat åska hela veckan men här i Trelleborg har det inte mullrat ens.

Ciczi
mamamaggan
Här har det åskat i 12 timmar i sträck! Började i förrgår kväll och höll på hela natten och en bit in på morgonen igår. Det var inte så nära oss hela tiden men vid ett par av knallarna så skakade hela sommarstugan. Strömmen var borta i en 6 - 7 timmar.
Vi har också fått en del regn , BARA drygt 60 mm på 36 timmar och det småregnar fortfarande. Men , vi har ju tak över huvudet så man ska väl inte klaga. Tycker dock att det räcker med regn nu.Är det någon som vet vem man ska prata med för att stoppa det? wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon