langeman
Hej på er alla finns det någon som har ett bra tips om var jag kan köpa en vatten tunna i ek eller något liknande ?
dom jag har hittat är i regel plast och är gröna jag kan även tänka mig att köpa i plast om dom är lite mer diskreta för att jag skall ha det utanför mitt uterum .

langeman
Caprice
Du hittar det här bla...
Kjellepelle
På kagge.com finns det också.
langeman
Tackar för era snabba svar tyvärr så är det begränsat till 85 cm på höjden
men jag vill ha mer en 100l i tunnan.
mvh
langeman
Snöflinga
Plast-tunnor kan man måla om i den färg man vill ha, det gjorde jag i en dimblågrå färg, blev riktigt nöjd rolleyes.gif
Tesa
Jag har ett par fula knallblåa tunnormen jag har allt tänkt på hur de ska gå att snyggatill...kruxet är bara arr det skallbli gjort också...
Ett par gånger har jag försökt fläta ett "pilskal" och ställt runt...det funkar ett tag sen har det torkat i sär...men det beror nog mest på min inkompetens och dåligt material.. rolleyes.gif '
Nu har jag funderat på att skaffa smala spåntbrädor och och göra en "tunna" och trä över...man kan ju fästa ihop dem med ett band som man häftar i brädorna på insidan..eller nåt... wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon