Eva i Norrköping
När jag var i Irland för ett par veckor sedan, såg jag överallt i trädgårdarna en buske, ibland nästan hög som ett litet träd. Bladen var gröna, utom de i toppen på varje gren, där var bladen nästan helt vita, eller oranga, eller marmorerade i dessa färger! Jättevackert, men vad kan det vara för växt? Skulle vara jättekul om någon vet.
Eva i Norrköping
Ingen som har en aning?
Om jag visste hur jag lägger in en bild på den här, skulle jag kunna göra det....
Big Gardener
Jag skulle gärna vilja se den. Gå in och skapa dig ett album. Där finns beskrivet hur du gör. Ta dig även en titt i support-forumet så hittar du bra trådar.
Christina i Taxinge~
Ååå, jag vill också se! smile.gif

Försök att få in en bild på nåt vis - kanske nån dataklok i din närhet kan hjälpa om du tycker det är svårt?! wink.gif
BLÅKORN
Ja snälla fixa en bild, vore kul att veta vad du menar.
Kanske någon som har en Engelsk buskbok i hyllan???????
Jag har beställt 2 ex men det lär dröja innan jag får dom...
kerstin z5-6

jag förstår att det inte är denna men liknade bladen den här eller hur såg de ut ?
?
eller

Reserv
Jaha, man får väl tacka så mycket för informationen om vad det är du har på dina bilder Kerstin tongue.gif Men rackarns grannt lövverk var det rolleyes.gif
kerstin z5-6
biggrin.gif Hihi
Det första är kameleont buske Actindia kolomikta släkt med Kiwi går fint här
Den lilla pilen -rosagrönvit boll-Salix integra Hakuru nishi haade den dåliga smaken att tvärdö ute .. så den har säkert nån fjollig zonbeteckning -eller så satt den för illa till här smile.gifsmile.gifsmile.gif
Den sista är min finaste lönn -nästan i alla fall Acer negundo"Flamingo"-fast just denna bild har jag lånat då de rosa markeringarna syns bättre på den smile.gif
Visste väl att jag skulle skrivit vad det var ! laugh.gif
kerstin z5-6
Sorry dubbelklick
Eva i Norrköping
Det är kameleontbusken, Kerstin! Helt klart är det den. Jag har inte sett den här hemma, i Sverige alltså. Men jag förstår nu att den kan gå även här?
Hur som helst, det var praktfulla exemplar jag såg i Irland, och den verkade vara mycket populär, då den fanns i var och varannan trädgård.
Tack för hjälpen, Kerstin!
kerstin z5-6
laugh.gif Så kul att det var den :)jag är väldigt svag för det där rosa orange grön vita bladen smile.gif
AndreasBlomquist
CITAT (kerstin z5-6 @ 26-07-2005, 22:46)
Den lilla pilen -rosagrönvit boll-Salix integra Hakuru nishi haade den dåliga smaken att tvärdö ute .. så den har säkert nån fjollig zonbeteckning -eller så satt den för illa till här smile.gifsmile.gifsmile.gif

Den har en fjollig zonbeteckning.. zon 1. Vanligast är nog att man planterar den i en kruka som man sedan vinterförvarar eller helt enkelt köper en ny varje år. De är ju rätt så billliga.. Min tvärdog den på grund av för liten kruka men det har jag ju mig själv att skylla.. Den klarade 2 månader ungefär. Fjollig växt tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon