suzanna
när jag köpte mina sticklingar så glömde jag att skriva namnskyltar till dem (aj, aj). om det är någon som känner igen någon sort så vore det jättesnällt om ni kunde berätta vad det är för en! smile.gif
jag har varit inne på pelargonsällskapets hemsida, men jag lyckas inte hitta någon av sorterna.

<--en hängpelargon

suzanna
Christer i Falköping
Du kan ju alltid gå in och kolla här: http://www.alltomtradgard.se/gardeninglist...ion.php?list=21
Sök på färg, så finns det ju möjlighet att du kan hitta dem.
Christer.
Sollan
Testa Rockdala.
Eva i Skåne
Kan du inte försöka gå "baklänges" och kolla med stället där du handlade sticklingarna så kan du kanske få veta vilka sorter de sålde wink.gif
Christer i Falköping
Tyvärr, har jag märkt, är kunder oftast helt ointresserade av namnet på pelargonerna de köpt, så affärerna brukar inte spara namnet. Jag satte namnlappar i alla mina pelargonior och fuchsior och då trodde kunderna att de var ovanliga och svårskötta. Så då köpte de dem inte!
Christer.
krukan
Märkligt! Jag skulle älska att alla hade namnen på pelargonerna och fuchsiorna!! Hittade man en man tycker om är det ju tusen gånger lättare att skaffa samma nästa år, eller undvika de man inte gillade.

Jag köper numera bara motvilligt pelargoner som inte har namnet, även om de är jättebilliga.
zaaritha
Klart att man vill ha namn på växter man köper!!
Christer i Falköping
Hos mig finns det bara tre, fyra stycken som vill ha det så. Man förväntar sig att det skall komma samma växter år från år från år från ..........
Christer.
suzanna
jag vet att trädgården jag köpte dem på hade dessa:

goesta
melody
pac lavenda
pac lorena
pac penve
pac purple ball
pac sassa
sel desdemona

men jag lyckas bara identifiera två av sorterna. unsure.gif
Fenja
Kolla på Pelargonsällskapets hemsida, i deras bildgalleri hittar du en massa pellisar.
Mvh
Fenja
Anki på Öland
Ingen av dom är i alla fall Goesta så den kan du utesluta.
Den ser ut så här

Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon