suzanna
23-07-2005, 18:13
suzanna
23-07-2005, 18:14
Christer i Falköping
23-07-2005, 18:21
Du kan ju alltid gå in och kolla här:
http://www.alltomtradgard.se/gardeninglist...ion.php?list=21Sök på färg, så finns det ju möjlighet att du kan hitta dem.
Christer.
Eva i Skåne
23-07-2005, 21:07
Kan du inte försöka gå "baklänges" och kolla med stället där du handlade sticklingarna så kan du kanske få veta vilka sorter de sålde
Christer i Falköping
23-07-2005, 21:12
Tyvärr, har jag märkt, är kunder oftast helt ointresserade av namnet på pelargonerna de köpt, så affärerna brukar inte spara namnet. Jag satte namnlappar i alla mina pelargonior och fuchsior och då trodde kunderna att de var ovanliga och svårskötta. Så då köpte de dem inte!
Christer.
Märkligt! Jag skulle älska att alla hade namnen på pelargonerna och fuchsiorna!! Hittade man en man tycker om är det ju tusen gånger lättare att skaffa samma nästa år, eller undvika de man inte gillade.
Jag köper numera bara motvilligt pelargoner som inte har namnet, även om de är jättebilliga.
zaaritha
23-07-2005, 21:41
Klart att man vill ha namn på växter man köper!!
Christer i Falköping
24-07-2005, 07:18
Hos mig finns det bara tre, fyra stycken som vill ha det så. Man förväntar sig att det skall komma samma växter år från år från år från ..........
Christer.
suzanna
26-07-2005, 19:04
jag vet att trädgården jag köpte dem på hade dessa:
goesta
melody
pac lavenda
pac lorena
pac penve
pac purple ball
pac sassa
sel desdemona
men jag lyckas bara identifiera två av sorterna.
Kolla på
Pelargonsällskapets hemsida, i deras bildgalleri hittar du en massa pellisar.
Mvh
Fenja
Anki på Öland
28-07-2005, 13:02
Ingen av dom är i alla fall Goesta så den kan du utesluta.
Den ser ut så här

Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.