bikiv
Jag har ungefär samma växter som förra året (då var balkonglådorna hur fina som helst ända in i oktober).
Nu ser de för bedrövliga ut!
Växterna var frodiga och fina tom midsommar, men sen bara dog och slokade de, en efter en. Jag upptäckte ju myror i lådorna och har vattnat med Myrr. Myrorna är borta numera men hade gjort för stor skada. Förmodligen var det också för varmt (balkongen i söder-väster läge) men växterna torkade aldrig ut (har s k självvattnande lådor).

Växter som klarat sig och som jag tänkte behålla är: Flicköga (gul), hängverbena (blålila), vit pysslingkrage och silverek.

Någon som kan ge mig tips på växter som "fyller ut" i färgerna: rosa/cerise och blått. Gärna hängande.
_weronica_
Hej
Petunior är en fin blomma och finns i många olika färger att välja mellan. Blir hängande!

Mvh

Weronica wub.gif

Ps. hör av mig med mer förslag om jag kommer på något!!!! tongue.gif
Emser
weronica>> Är det inte för sent för petunior? wink.gif

Frågan är ju om du vill ha plantor som är flerårig eller om du bara vill ha ettåringar?! Annars är ju luktärtor något som fyller ut det mesta och finns i hur många färger som helst!
bikiv
Har bara sommarblommor i balkonglådorna, för perenner är väl lite svårt att få att överleva?
Luktärtor skulle jag gärna ha! Men har inte sett att man säljer plantor av dessa!

Är det någon som vet var man kan köpa drivna luktärtor i Sthlms-trakten?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon