Full version: passionsblomma
Eva i Skåne
Köpte en stickling tidigt i våras och den har växt fint och jag har format den till en klot, men inte en enda blomma har det fått ännu sad.gif
Nu har den dessutom börjat se ledsen ut som om den fått för lite eller för mycket vatten.
Jag tycker den fått normal vattning med gödning ca en gång i veckan. Den står i västerläge på terass med tak.
Ohyra har den inte, vad jag kan märka. Den har fått provadopinnar, förebyggande, när en växt-granne hade fått sköldlöss.

Nu ska jag prova att plantera om den, men sen har jag inte fler idéer.

sad.gif
Emser
Det kan vara att den får för lite sol...min står i direkt solljus och den vattnar jag med 1v intervall! Men jag skulle nog gissa på att jorden i mitten är snustorr och växten behöver mera vatten.
Gertie
Kolla här, Eva.
Kanske du kan hitta hjälpen här.
http://www.blomsterframjandet.se/vaxtdokto...vaxtdoktorn.htm
Annars kan du få några små-plantor av Passiflora edulis av mig.
Kolla i mitt album.
Eva i Skåne
Tack för svaren och för erbjudandet Gertie wub.gif

Nu har den fått större kruka igen . Den var faktiskt ganska full med rötter så kanske var det ändå det som var felet. unsure.gif
Längre fram i solen ska jag också försöka sätta den.
Sommaren är ju lång än så nu ska jag vara positiv och vänta rolleyes.gif wub.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Kan ju även vara för mycket gödning provadopinnarna är ju samtidigt näringspinnar och ger växten en hel del näring + växten har fått extra vattningar med gödning en gång i veckan. För mycket näring kan ge samma symptom som när det blir för torrt i jorden.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon