Full version: Dahlior ....
Exotic
Vissa av mina dahlior har fått gula blad och torkar ihop ...
Kan det vara för blött tro ??? eller vad tror ni ???

Så tråkigt sad.gif

Toledoo

rolleyes.gif
Kajsa
Nej, min erfarenhet är att dom klarar en massa regn, dom blir högre än vanligt men inte gula, det är värre med torka för dahlior.
Plocka bort allt det gula, så får du väl kolla noga i höst när du grävt upp knölarna, hoppas det är något tillfälligt bara denna sommaren. Dahlior brukar vara så friska.
Exotic
CITAT (Kajsa @ 23-07-2005, 23:06)
Nej, min erfarenhet är att dom klarar en massa regn, dom blir högre än vanligt men inte gula, det är värre med torka för dahlior.
Plocka bort allt det gula, så får du väl kolla noga i höst när du grävt upp knölarna, hoppas det är något tillfälligt bara denna sommaren. Dahlior brukar vara så friska.

Jag tänkte kanske att knölarna inte ville ha så vått om sig...kan inte se nått på bladen helle men det är lite tråkigt sad.gif
Fast lite tur att det inte är dem som jag köpte från USA smile.gif

Men man lever på hoppet och några blommor har jag fått rolleyes.gif

Tack Kajsa för hjälpen biggrin.gif
Anki V
Jag fortsätter på den här Dahlia tråden!

Jag är ju som ni säkert redan förstått nybörjare på det här med odling, men jag är en flitig elev.

Jag blev ju så imponerad av alla Dahlior jag såg i era album att jag sprang ner på COOP stormarkand och köpte mig några knölar Praktdahlior.

Dom har börjat blomma nu!!!!! De första är vinröda.

Dom är jättevackra men dom vänder många av blommorna från solen, dom tittar alltså in i väggen.

Jag todde att alla växter strävade mot ljuset.

Det kan väl inte vara så att jag i min okunskap planterade dom åt fel håll?laugh.gif
Hur gör man?

Anki
Kajsa
Ingen fara dom har blommorna åt alla håll, men mest åt solen.
På denna bild ser man att dom pekar åt alla väderstreck.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon