AvalonC
Jag åkte in akut till psykvården för att jag var så nära att ta mitt egna liv med tabletter....

De skulle skriva in mig men jag fick åka hem och hämta lite saker..
När jag kom tillbaka så hade de GLÖMT att skriva in mig...

När jag vaknade nästa dag så hade de GLÖMT att berätta att jag redan var utskriven...

Sedan visade det sig att jag inte alls hade varit utskriven... Men då hade jag redan gått hem...

Den läkaren som behandlade mig akut lovade att påskynda mitt möte med det stället som jag skulle behandlas på senare.
Jag hade en tid om 21 dagar... men detta skulle hon alltså påskynda...
Men jag fick ingen ny kallelse...

När jag kom till mottagningen den 21 så visade det sig att jag hade haft en tid den 10:e men de hade GLÖMT att kalla mig!!!!!

Visst känner man sig viktig.....

Suckar tungt!!!!!
Eva i Skåne
Psykiatrin i hela landet verkar vara kass mad.gif

Har ett barn med tidvisa depressioner, men när han söker sig till psykiatrin anses han frisk sad.gif unsure.gif . Inte lyssnar de på familjen heller, trots att det är den som ser honom när han mår som sämst. mad.gif
Som tur är har han fått en bra kontakt inom socialtjänst och får hjälp den vägen

Har läst om psykakuten i Lund där de ibland vägrar ta emot akutsökande sad.gif
Resursbrist wink.gif

Det är ett stort steg för den som mår psykiskt dåligt att söka hjälp.
Hur många självmordsbenägna har gett upp för att de inte får hjälp???
Det kan vi aldrig få veta.

Hoppas du har någon som stöttar dig Avalon.
yenny
Usch! jag blir både ledsen och arg när jag läser det du skriver!
Psykvården verkar vara bra kass i det här landet.
Har en kompis som blir behandlad som att dom inte hör på vad hon säger, hon kommer dit och är millimeter från att ta sitt liv, och hon verkar inte tas på allvar.
Jag hoppas du har vänner och eller familj som kan hjälpa och stötta dej!

Tröstande kram från mej
zaaritha
Men detta är ju hemskt! Eftersom jag själv haft "psykiska besvär", så vet jag att man behöver hjälp!!
Vårdresurserna i detta land--är dåliga!
Caprice
Läskigt att det är så...

Vad sägs om detta...?

Aftonbladet
Inga från Närke
Det är som många säger tyvärr: Att man måste vara frisk för att vara sjuk.

Man måste orka ringa, tjata, strida för att visa att man behöver hjälp.

Det är ju som sagt var inte klokt att det ska vara så.

Har som tur är inget behov (ännu i alla fall) av den slags vård men den är ju väldigt viktig om man inte mår bra.

Bit ihop Avalon C och var envis och kontakta dem igen och skrik ut ditt behov av hjälp så hoppas jag att de tar dig på allvar.

Kram
Diabolique
Jag har en kompis som mådde psykiskt dåligt av att bo hemma hos sin mamma. De vill båda hitta en lösning och försökte få hjälp för henne att flytta hemifrån. Hon var självmordsbenägen och hade gjort ett par försök, men hon blev inte tagen på allvar, eftersom hon inte hade lyckats ta sitt liv... Jag undrar bara hur de skulle kunna lyckas hjälpa henne om hon skulle lyckas med sina försök.

Det verkar vara så som någon skrev innan att man måste vara frisk för att få hjälp. Man måste orka tjata och stå på sig.
*Felix matte*
Det som du AvalonC råkat ut för ska överhuvudtaget inte få hända... men som sjukvården numera är så förvånar snart inget.

Vet av egen erfarenhet (kronisk sjukdom) att man måste vara rätt så frisk eller ha anhöriga som hjälper en att slåss för sina rättigheter....Tyvärr sad.gif sad.gif sad.gif
Bettson
Välkommen hem Agnetha, har saknat dig. wub.gif
amaira
Du får en KRAM av mig Avalon wub.gif wub.gif wub.gif och önskar dig att det går bättre framöver med hjälp!!!
AvalonC
CITAT (Bettson @ 26-07-2005, 21:06)

Tyvärr är det fel person... Jag heter Marleen... *ler*
Reserv
Bettson syftade nog på "Felix matte" Agneta som varit bortrest ett tag wub.gif
Bettson
CITAT (AvalonC @ 27-07-2005, 23:50)
CITAT (Bettson @ 26-07-2005, 21:06)

Tyvärr är det fel person... Jag heter Marleen... *ler*

Klantiga mig, glömde att citera. Blev bara så glad att Agnetha var hemma igen.

Du mår inget vidare vännen. Men avalon, om du orkar så tycker jag du skall ta kontakt med en kurator och göra en anmälan. Så här får det inte gå till. Eller om du har någon anhörig som kan hjälpa dig.

Att bli så totalt bortglömd skulle få mig att känna...... (jag det vill jag inte ens skriva) men en anmälan skulle ge dig lite upprättad självkänsla i alla fall. Förhoppningsvis så skulle de tokarna inte göra om samma misstag igen. Man vet aldrig vem som råkar illa ut nästa gång.

Jag vände själv ut och in på SOS alarmering och ambulansdjukvården i förra veckan. Tyckte det var viktigt så att samma misstag inte görs igen.

Förresten i nästa vecka börjar jag jobba igen, jag hjälper dig ifall du inte hittar någon annan.
lilla mamma
Jag har varit på andra sidan och måste säga att många som ringer telefonjouren använder den som sällskap och de som absolut behöver, kommer aldrig fram..

De inom personalen som är intresserade av pat. väl och ve, bränner ut sig själva och äts upp av allt annat utom pat.kontakt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon