spotty
Hur är det nu? Hur mycket näring ska st paulior ha?
Åsa, mälardalen zon 2
Jag tycker inte att de verkar behöva så mycket gödning, jag göder bara mina några gånger under säsongen med svaga näringsdoser. +Jag planterar om den 1gång per år och den nya jorden innehåller ju näring.
Sulawesii
Jag ger mina en fjärdedel av det som står på förpackningen vid varje vattning.
krukan
Ja, bara lite, lite näring, då de börjar se sorgsna ut.

Och jag planterar bara om mina när de helt vuxit ur krukan, dvs mer sällan än varje år. Jag tycker de blir så ledsna av omplantering. Det tar lång tid innan de ser glad ut igen. De vill ha lite näring och trånga krukor, så trivs och frodas dom.
Emser
I vilken riktning står era Paulinor för att se fina ut? Jag har läst att de ska stå ljust men inte i direkt solljus, men min bara slokade och bladen blev mjuka - så jag flyttade den till ett ljusare fönster - nämnligen mitt söderfönster i gassande sol och utan persienner och den tog sig på några dagar - VARFÖR? Så ska det väl inte vara, eller? blink.gif huh.gif unsure.gif wink.gif
Sulawesii
Nä. tongue.gif
Mina står en bit innanför öster- och västerfönster och mår bra. De som bor vid väster blommar iofs lite bättre.
LadyG
Jag har fyra St Paulior som står i norrfönster, i ganska små krukor och i ganska fattig jord men de älskar livet och blommar så fint så länge de har vatten på fatet, och så länge man städar bort det som vissnat och dött. Jag tror inte de fått näring mer än nån enstaka gång det här året, men de verkar trivas ändå. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon