annsve
Hur gör jag för att få in en bild direkt i inlägget så att man inte behöver klicka på någon länk för att se den?
KURT
Bilden måste finnas tillgänglig på nätet (i ett album här på Odla eller någon annan stans). Sedan tar man reda på adressen till bilden (höger klicka på bilden och kopiera bild-adressen). När man sedan skriver inlägget så klickar man på "BILD-knappen" och kopierar in bild-adressen. Ex:

På framsidan till Odla.nu finns det en bild som har adressen: http://www.odla.nu/meny/images/logga.gif

annsve
Tack biggrin.gif
Sollan
Var snäll och tänk på oss med ångmodem... Det tar lång tid att öppna inlägg med bilder i vilket gör att man undviker sådana. Låt bilderna visas i album istället så kan man välja om man vill titta.
Åsa, mälardalen zon 2
CITAT (Sollan @ 26-07-2005, 07:44)
Var snäll och tänk på oss med ångmodem... Det tar lång tid att öppna inlägg med bilder i vilket gör att man undviker sådana. Låt bilderna visas i album istället så kan man välja om man vill titta.

Om man har problem med att det finns bilder i inläggen när man har ångmodem så kan man gå in i sin forumprofil och klicka på foruminställningar, där hittar du en rad där det står

Vill du se bilder i inläggen, smilies och bifogade bilder?

Välj då Nej, så slipper du sitta och vänta på att inlägg med bilder ska öppnas.
Berith
... och jag tycker det är synd att några/många fortfarande sitter med vad dom kallar ångmodem, det finns ju snabbare modem att byta upp sej till. unsure.gif rolleyes.gif
Sollan
CITAT (Berith @ 26-07-2005, 10:30)
... och jag tycker det är synd att några/många fortfarande sitter med vad dom kallar ångmodem, det finns ju snabbare modem att byta upp sej till. unsure.gif rolleyes.gif

Tack för det. sad.gif Det "lilla" problemet jag har är att det inte finns någon som kan leverera snabbare uppkoppling. Jag har bråkat i 10 år nu för att få något.
Så var snäll och ta inte för givet att det är självvalt med ångmodem.
Att gå in och välja bort bildvisning är ju också en tråkig variant eftersom det endast är bilderna i inläggen jag har segt med. För de som är lyckliga nog att ha snabba uppkopplingar kan det ju inte vara svårt att gå in i ett album och titta. Säkert många gånger snabbare än för mig....
Berith
Inte meningen att du skulle bli sad.gif ... Menade bara att många sitter (hemma alltså!) med modem införskaffade när nätet var ungt utan att byta upp sej till snabbare. Utvecklingen går ju framåt även inom modemen. Använder själv två olika - ett snabbt (som åskan tog död på förra veckan huh.gif ) och ett seeeegare men som ändå funkar ok. Hade "bredband" tidigare och det snabba modemet ligger inte långt efter i att ta fram bilder. Fråga bara inte vad det heter för det vet jag inte, det är "inbyggt" och hängde med när vi köpte datorn. sleep.gif

sad.gif ...menade jag.
KURT
Man behöver inte blockera alla bilder, man kan blockera bilder från specifika adresser (t ex från Odla album) om man använder adblock, tillsammans med Firefox.

Vill man inte vänta på utbyggnad av bredband/ADSL så använder ju många bredband via satellit istället.
Sollan
Jodå, det f-i-n-n-s alternativ, så som satellit. Men - det är dyrt och kräver specialutrustning. Och- jag kan tycka att då man bor i södra Stockholm att Televerket kunde uppdatera linorna så att det blev möjligt att få in ADSL. Telefonnätet byggdes ut för säkert 50 år sedan och linorna håller på att murkna bort. Man medger på Televerkat att det är dålig kvalitet men att man inte kommer att göra något åt detta! Vad f-n betalar jag för, elbolagen har ju i alla fall en (viss) skyldighet att hålla en acceptabel nivå på sina nät men icke Televerket...
Har för mig att hela Sverige skulle ha möjlighet att få bredband (men det gäller inte här tydligen...*suck*)
Så jag får fortsätta att sucka avundsjukt över att "alla" andra har bredband.
Gnäll, gnäll, gnäll...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon