liv
sad.gif Har knappt sovit en blund denna natt. Huvud hals öron känns som öppna sår . Omöjligt att sova . Förkyld mitt i sommaren???

Upptäckte i går en stor ,hård knöl under magen på 16 åriga lilla voven. Skall till djursjukhuset med henne idag. 14 mil t.o.r. Får proppa i mig Alvedon så jag orkar kjöra .
Molnen hänger gråtunga utanför . Nej det här känns inte bra .

Känner mig sjukt orolig över min gamla trogna kompis , att de skall hitta något allvarligt . Det går väl knappast operera en så gammal hund ?
Och hon är inte försäkrat längre . Jag vet vi har haft henne i så många år , att hon är gammal , men det hjälps inte .
Känner mig så bedrövad.

Vart tog sommaren vägen . Det känns som höst både ute och inne.

Ha en bra dag alla andra sleep.gif
amaira

*kram*
råse-marie
Håller tummar för att det går bra wub.gif

Förkyld jodå .....en till här och vi ska ha 50 års kalas på Torsdag wacko.gif sad.gif
Inga från Närke
Tyvärr verkade bilden inte fungera så det får bli bara texten nedan.

En tröst från mig
labarradepan
aj då.. jag lider med dig, det är så jobbigt när ens djur på sjuka. sad.gif

Krya på dig, ät vitlöksmacka o drick c vitamin wub.gif
Sulawesii
*kram*
Caprice
Till både vovven o dej:
renate
Tröstekram till dig och din gamle trokännare.
Hoppas det inte är något allvarligt,håller tummarna.
gammelnalle
hur har det gått liv???

vi hoppas på det bästa!!

b
Snöflinga
Tröstekramar från mej också .....
Reserv
Då man inte hört något ifrån Liv nåt mer idag, så kan man juh nästan befara det värsta sad.gif Jag tänker på dig, och din kompis, hoppas i alla fall att det gick bra. En stor tröstande kram får du från mig hur som helst, kompisen är juh gammal och du är naturligtvis orolig, vem skulle inte va´det? Jag har juh min gammla donna på 15 år, så jag vet vad oro är, så som sagt var, ni finns i mina tankar jag håller en förhoppningens tumme för er. wub.gif
liv
huh.gif Tack snälla, rara alla.

Jo vi åkte till djursj. voven och jag .Jag med 39 i feber halvt medvetslös kändes det som. Och det regnade i ett iett.
Voven blev röntgat och flera provtagningar togs .Det är alltså juvertumörer. Den ena stort som ett hönsägg. Det kunde gå att operera om det inte hade spridits till lungorna (Misstänkt aggresiv Canser eftersom det vuxitså fort)och att övriga prover var ok.Det lilla kalaset gick på 2000. Idag ringde de och sa att proverna var bra ,och inga metastater i lungor. Så valet är att operera eller vänta på att hon blir sämre ,får mera besvär och då ta bort henne.
Det är ett fruktansvärd svårt val . Dels pengarna som vi inte har . Men det att se att hon kommer lida och ha ont är ju värre .

Detta ska ni veta är en otrolig klok och tillgiven liten pudel. Hon har varit till tröst och glädje många , många gånger .Särskild då vår son omkom i en bilolycka. Då vandrade hon från famn till famn och fick ta emot många tårar i sin päls .Men alltid lika tålig och förtående . Jag skulle kunna skriva en hel bok om den hunden.
Men vi har tagit beslutet att satsa på en operation kosta vad det kosta vill . Det kanske låter idiotiskt med en 16 års gammal hund , men ,men
Då har vi iallafall gjort vad vi kunnat.

Så på måndag morron bär det iväg . Så får vi se hur det går . Det är ju inte direkt lämlig tid med tanke på att det är röt månad nu .
Men det gick inte att vänta

Så, så är läget ...hoppfullt vill jag säga .
Så får tiden visa hur det går .

Och denna förbänade forkylnig den blir ju bara värre ,jag orkar knappt vara uppe alls. Och på lördag skall jag ha födelsedagkalas, hjälp orkar jag
med denna huvudvärk hals och öron likaså
Dundermedicin behövs!!!!!!!!

Tack igen alla för alla tankar och kramar de värmer ohmy.gif

Kramar från mig och voven
hon tackar med för omtanken
Reserv
Ingen förkylning blir bra med gråten i halsgropen sad.gif den går över när lilla voffsingen är på fötter igen efter operationen ska du se, jag håller tummarna för er på Måndag så får du hålla oss uppdaterade på hur hon mår, kram till er wub.gif
råse-marie
Jag tror itne att det är någon fara med operation bara för det är rötmånad .
Hoppas det bår bra med vovven och att du kryar på dig .
wub.gif
liv
:rolleyes:Hej alla . Vill bara berätta att nu har den lilla opererats. Hon somnade som hon skulle och vaknade som hon skulle.
Hon försökte vifta på svansen då jag kom och hämtade henne .
Hon har fått i sig lite pannkakor och druckit lite vatten.
Så nu får vi hoppas att läkningen ska gå vägen , och att de andra latenta tumörerna tar det lugnt . Veterinären kunde inte lova något med tanke på hennes höga ålder .
Men hon mår bra nu , Och min förkylnig är mycket bättre . Så nu håller vi tummerna. smile.gif
Kramizar
Reserv
Här hålls tummarna hårt och ett stort krya på er båda två, skönt att det gick bra wub.gif
liv
Tack Reserv
Du är en stor djurvän . rolleyes.gif
netaave
Kliar lite mellan öronen! (På vovven!)
annama
Hoppas att allt går bra i fortsättningen. Har själv haft hund i över 50 år så du förstår att det blir några stycken. Jag vet precis hur det känns, min gamla är 10 år nu och den förra blev 15 så jag hoppas att få behålla henne ännu några år. Är själv så gammal att ingen ny hund borde införskaffas. Men det sa jag för 10 år sedan också. Har dessutom en liten 3-årig vildbatting. Lycka till med din älskling, det finns ingenting som heter "bara en hund eller bara en katt", det är familjemedlemmar det handlar om. Kram!
amaira
Vad skriver man? Det är mycket innehåll i dina rader. Kan bara säga att jag förstår, och är glad för vovvens svansviftning wub.gif wub.gif wub.gif
liv
Hallo alla
Jag tänker på när jag läser era rader hur olika vi människor funkar .

En del förstår direkt vad man pratar om , medan andra tycker vi är kompletta idioter som lägger ner flera tusen på en hund som redan lever på övertid.
Köp en ny hund istället heter det då .
Man vi vill inte ha en ny hund , vi vill ha de hundarna vi har . Och den andra voven är totalt broende av sin kloka mamma . Han fungerar inte om hon är borta .Han lägger sig ner,, inte dricker han och inte äter han .
Så risken är ju att vi förlorar bägge hundarna , ,men rationellt vet vi ju på nåt plan att den dagen kommer .
Nej hu det här blev ju riktigt deppigt
Det glädjer mig att det finns förstående djurvänner som ni ..
Må gott, tusen kramar från oss

(kli, kli vift, vift)

Annama hoppas du får behålla din gamling i många lyckliga år till. smile.gif
renate
Det glädjar mig att operationen gick bra och att både matte och lilla vovsingen mår bättre,håller tummarna att allt bli bra med er båda.
Min älskade Olivia är 13½ nu och pigg,så jag förstår dig.Även Olivia har fått tar emot en del tåra i sin päls,då jag miste en av mina tre söner i en trafikolycka,så jag vet.
Kram R........
liv
wink.gif då förstår du hur jag menar . Jag var med om precis samma . Hoppas allt gott för er båda sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon