|
kristerh
25-07-2005, 12:48
Det skulle vara kul om de nån gång kunde sändas nåt annat än gamla sura repriser på sommaren, både svt och fyran kör med en massa repriser om inte annat borde sändningarna vara gratis utan licens eftersom de programmen redan är betalda krister
Håller fullständigt med!!  Visserligen ser jag mindre på TV på sommarn, men ändå....de regniga dagarna kunde man ju slötitta lite, men jag vill inte heller se de programmen jag redan sett.
Caprice
25-07-2005, 13:10
Nu när det varit så regnigt skulle de passat på att köra bra filmer.. Men som sagt, bara en massa repriser... Ikväll börjar dock en ny, engelsk kriminalserie på 1:an! 21:00 Rose och Maloney Brittisk kriminalserie från 2003. Del 1 av 4. Rose Linden arbetar på åklagarmyndigheten med att utreda gamla rättsfall. Efter att ha friat en tidigare mordåtalad man tvingas Rose efter den nya rättegången ta emot hans erkännande. En desillusionerad Rose omplaceras och tillsammans med en ny partner, kontorsråttan Maloney, tar hon sig an fallet med en man som har dömts för mordet på sin dotter. I rollerna: Sarah Lancashire, Phil Davis, Susan Brown. Engelska kriminalserier kan man inte se för många av...
Hannele
25-07-2005, 13:29
CITAT (kristerh @ 25-07-2005, 13:48) både svt och fyran kör med en massa repriser om inte annat borde sändningarna vara gratis Testa biblioteket, där finns massa spännande tidskrifter och böcker, gratis.
kristerh
25-07-2005, 13:42
CITAT (Hannele @ 25-07-2005, 14:29) Testa biblioteket, där finns massa spännande tidskrifter och böcker, gratis.  Behöver jag någon bok, köper jag en och isåfall en ljudbok. krister
CITAT (kristerh @ 25-07-2005, 14:42) CITAT (Hannele @ 25-07-2005, 14:29) Testa biblioteket, där finns massa spännande tidskrifter och böcker, gratis. -_-
Behöver jag någon bok, köper jag en och isåfall en ljudbok. krister En ljudbok tar ju minst tre ggr så lång tid att lyssna igenom, jämfört med att läsa själv. Dessutom är utbudet kasst, inga fackböcker.
Hannele
25-07-2005, 14:23
CITAT (KURT @ 25-07-2005, 15:01) En ljudbok tar ju minst tre ggr så lång tid att lyssna igenom, jämfört med att läsa själv. Du kan väl ändå inte läsa, när du kör bil, dammsuger eller klipper gräsmatta?
kristerh
25-07-2005, 14:23
CITAT (KURT @ 25-07-2005, 15:01) En ljudbok tar ju minst tre ggr så lång tid att lyssna igenom, jämfört med att läsa själv. Dessutom är utbudet kasst, inga fackböcker. Tror inte det fungerar så bra med fackböcker som ljudbok, i en fackbok vill iallafall jag ha lite bilder. krister
Inga från Närke
25-07-2005, 15:17
Ja det kan vara tråkigt för de som inte har mera kanaler än 1,2,4 men de menar väl att folk är mera ute och på semester och med familjen över huvud taget så därför är det väl mest repriser. Men solen skiner ju inte överallt i Sverige så något nytt behövde det vara. Som tur är har jag många gamla videoband som jag inte haft tid att kolla på så det tar man fram om det behövs. Sedan kan man alltid hyra en film men det kostar ju en slant förståss.
gammelnalle
25-07-2005, 19:23
Inte är väl Morden i Midsommer repris heller?  Eller den nya serien som startade idag på 1:an? Visst finns det bra program också på TV
CITAT (Caprice @ 25-07-2005, 14:10) Ikväll börjar dock en ny, engelsk kriminalserie på 1:an! 21:00 Rose och Maloney Brittisk kriminalserie från 2003. Del 1 av 4. Rose Linden arbetar på åklagarmyndigheten med att utreda gamla rättsfall. Efter att ha friat en tidigare mordåtalad man tvingas Rose efter den nya rättegången ta emot hans erkännande. En desillusionerad Rose omplaceras och tillsammans med en ny partner, kontorsråttan Maloney, tar hon sig an fallet med en man som har dömts för mordet på sin dotter. I rollerna: Sarah Lancashire, Phil Davis, Susan Brown. Engelska kriminalserier kan man inte se för många av...  Ja, nu har jag sett den första delen. Den var ganska så ovanligt upplagd. Och spännande!.
Tycker tvärtom att det går mkt bra på TV, flera nya bra erier och många bra långfilmer! Säger all heder åt SVT.
SannaLasso
25-07-2005, 22:45
CITAT (Posse @ 25-07-2005, 22:43) CITAT (Caprice @ 25-07-2005, 14:10) Ikväll börjar dock en ny, engelsk kriminalserie på 1:an! 21:00 Rose och Maloney Brittisk kriminalserie från 2003. Del 1 av 4. Rose Linden arbetar på åklagarmyndigheten med att utreda gamla rättsfall. Efter att ha friat en tidigare mordåtalad man tvingas Rose efter den nya rättegången ta emot hans erkännande. En desillusionerad Rose omplaceras och tillsammans med en ny partner, kontorsråttan Maloney, tar hon sig an fallet med en man som har dömts för mordet på sin dotter. I rollerna: Sarah Lancashire, Phil Davis, Susan Brown. Engelska kriminalserier kan man inte se för många av...  Ja, nu har jag sett den första delen. Den var ganska så ovanligt upplagd. Och spännande!.  ÅH - Den missade jag. Men den kanske går i repris?
CITAT (SannaLasso @ 25-07-2005, 23:45) CITAT (Posse @ 25-07-2005, 22:43) CITAT (Caprice @ 25-07-2005, 14:10) Ikväll börjar dock en ny, engelsk kriminalserie på 1:an! 21:00 Rose och Maloney Brittisk kriminalserie från 2003. Del 1 av 4. Rose Linden arbetar på åklagarmyndigheten med att utreda gamla rättsfall. Efter att ha friat en tidigare mordåtalad man tvingas Rose efter den nya rättegången ta emot hans erkännande. En desillusionerad Rose omplaceras och tillsammans med en ny partner, kontorsråttan Maloney, tar hon sig an fallet med en man som har dömts för mordet på sin dotter. I rollerna: Sarah Lancashire, Phil Davis, Susan Brown. Engelska kriminalserier kan man inte se för många av...  Ja, nu har jag sett den första delen. Den var ganska så ovanligt upplagd. Och spännande!.  ÅH - Den missade jag. Men den kanske går i repris?  I SVT:s tv-guide ser jag iallafall tyvärr inget om någon repris. Men jag gissar att delarna blir ganska fristående.
Jag reagerar även på att SVT har en böjning för att sända det mest deprimerande grejerna på bästa sändningstid lördagskvällar. I våras gick det dokumentärer om psykiska sjukdomar på lördagskvällar. I lördags sände de den supertragiska filmen "Dancer in the dark". Jag blundar absolut inte för livets svårigheter och realiteter, men... på lördagskvällar vill jag gärna få slappna av tillfälligt från dem med något mindre tungt i tv-rutan.
tomas99
26-07-2005, 12:38
Tittar sällan på tv men jag tycker att tvlicensen är för hög för det man får.
CITAT (Posse @ 26-07-2005, 12:17) I SVT:s tv-guide ser jag iallafall tyvärr inget om någon repris. Men jag gissar att delarna blir ganska fristående.  Som det verkar så kommer det va´fristående avsnitt, sånär som på att den frisläppta mördaren eventuellt kommer igen som en röd tråd genom serien.
Hannele
26-07-2005, 14:03
CITAT (tomas99 @ 26-07-2005, 13:38) Tittar sällan på tv men jag tycker att tvlicensen är för hög för det man får. Knappt 80 kr i månaden... Hur många biobiljetter får du för det? Du som ungdom, testa gå på teatern som omväxling, biljetten kostar lika mycket som på bio.
CITAT (Hannele @ 26-07-2005, 15:03) CITAT (tomas99 @ 26-07-2005, 13:38) Tittar sällan på tv men jag tycker att tvlicensen är för hög för det man får. Knappt 80 kr i månaden... Hur många biobiljetter får du för det? Du som ungdom, testa gå på teatern som omväxling, biljetten kostar lika mycket som på bio. Jag och alla andra i bekantskapskretsen betalar 480 kronor i kvartalet, hur har du burit dig åt för att slippa halva avgiften?
kristerh
26-07-2005, 14:13
CITAT (Reserv @ 26-07-2005, 15:09) Jag och alla andra i bekantskapskretsen betalar 480 kronor i kvartalet, hur har du burit dig åt för att slippa halva avgiften? Undrar jag med krister
Hannele
26-07-2005, 14:55
Absolut värt att betala även 160 kr i månaden; mindre än en vuxenbiljett till teatern eller 2 biobiljetter.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|