netaave

Perlargon Mrs JJ Knight

Vet någon vad som kan ha hänt med denna? sad.gif
Har hittat en larv på en annan perlargon men ingen är så skadad som den här...
Åsa, mälardalen zon 2
Det är väldigt likt de skador som ex. fjärilslarver brukar åstadkomma så inspektera mycket noga ibland är larverna vara nästan omöjliga att se, de kan ha mycket bra kamoflage. Jag brukar skaka eller slå lite på växter jag misstänker har en larv trots att jag inte kan se någon och ofta trillar det ner någon larv och ibland är de ganska stora och man undrar då hur man kan missa att se en sån på växten.
anklar
Hej
Mina växter i trädgården ser ut som din pelargon , men jag har massor med sniglar. Kolla tidigt på morgonen eller sent på kvällen

Anklar
solkatten
Nån sa tvestjärtar... kolla under krukan.

Återkom gärna om du kommer underfund med vad det är!
inga maria
CITAT (netaave @ 25-07-2005, 14:15)

Perlargon Mrs JJ Knight

Vet någon vad som kan ha hänt med denna? sad.gif
Har hittat en larv på en annan perlargon men ingen är så skadad som den här...

eftersom du har hittat en larv ohmy.gif så är det troligtvis såna små "sötnosar" som har ätit på dina pelargoner mad.gif mad.gif jag brukar få såna varje år unsure.gif det som jag brukar göra är att skaka krukorna och sedan mosa dem brr. jag vet inte om det är fjärilslarver alla vill ha fjärillar men ingen vill ha larverna unsure.gif jag brukar spara nässlor på ett undanskymt ställe så att de små larverna ska ha mat men de som föredrar pellargoner får skylla sig själva smile.gif
Anki på Öland
Fjärilslarver gillar också Pelargoner så det är säkert dom som varit framme.
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon