Full version: Hjortron
Saturnus
Var i skogen i går og plockade 11 kg flotta hjortron.
Ingen jul uten denne nydelige bär.
Vicke
Vi har mycket vid vår sommarstuga också, härliga bär wub.gif
Ophelia
Gud vad gott!!! biggrin.gif wub.gif
renate
Det var länge sedan jag plockade Hjortron här.Vi plockade mycket på 80 talet.Jag plockade Blåbär i dag,gott de med.Våfflor med hjortronsylt och grädde mums.
Fialotta
Nu fick jag lust att plocka blåbär i morgon i min backe ner till sjön...stora fina......fram med hinken tongue.gif
Ewa L
Jag var ute i skogen i fredags och plockade lite blåbär. Då får jag plötsligt se hjortron!! På våra breddgrader.
tomas99
Jag har hittat ett ställe vid Tumba som det vissa år finns gott om hjortron,och folk tror mej inte när jag har talat om det utan dom säjer att det ska man till norrland för att finna.
Gossen Ruda
Jag har sett och plockat hjortron i norra Skåne så visst finns dom i söderled. Inte mycket dock. I skogarna runt Landvetter plockade vi mycket hjortron när jag var liten men dom har minskat i takt med igenväxningen. En stor skogsbrand, 1923?, skapade förutsättningarna med öppna myrar.
*Felix matte*
Vi har en stor hjortronmyr ca 2 - 300 meter härífrån...imorron ska maken ta en promenad dit och se om bären är mogna smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon