Full version: kaprifol
inga maria
VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ MIN KAPRIFOL? sad.gif DEN ÄR SÅ VACKER OCH BLOMMAR PÅ VÅREN rolleyes.gif SEDAN BÖRJAR ELÄNDET mad.gif BLADEN BLIR BRUNA OCH FALLER AV sad.gif JAG HAR PRÖVAT ATT SPRUTA MED ETT MEDEL MOT SVAMP . wacko.gif DET HJÄLPTE INTE ,KAN NÅGON GE MIG ETT RÅD wink.gif unsure.gif
Cilla
Kaprifol kan få mjöldagg när de står lite torrt. Man kan minska det genom att hålla plantorna vattnade. Och jag tycker att de brukar gulna och tappa bladen ganska tidigt många somrar. Har kommit att se mina egna försommarblommande kaprifoler som växter som naturligt gör så, medan de senblommande behåller bladen längre.
inga maria
CITAT (Cilla @ 25-07-2005, 19:37)
Kaprifol kan få mjöldagg när de står lite torrt. Man kan minska det genom att hålla plantorna vattnade. Och jag tycker att de brukar gulna och tappa bladen ganska tidigt många somrar. Har kommit att se mina egna försommarblommande kaprifoler som växter som naturligt gör så, medan de senblommande behåller bladen längre.

Tack för ditt svar .Det kan nog stämma, för min senblommande kaprifol tappar inte bladen och den här har jag haft tre år och den har uppfört sig så hela tiden .det ser bara så tråkigt ut för jag satte den här vid trappen upp till altanen för att ha något snyggt där. rolleyes.gif rolleyes.gif
Cilla
Du kan kanske plantera ett par klematis utanför kaprifolen. Eller sätt lite senblommande kaprifol utanför som skymmer bladen som vissnar tidigt. Har du senblommande redan är det lätt att ta sticklingar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon