Full version: Gödsel.nu
Berit
Jag har ett land som det har vuxit dill, sallad och miljontals ogräs på den här sommaren. (mest ogräs).
Bonden har kört hit ett par lass obrunnen kogödsel häromdagen.
Nu undrar jag om jag efter den värsta ogräsrensningen kan lägga på kogödseln nu istället för i höst och sedan vattna rejält eftersom det är krutorrt i landet. Jag undrar var regnet är? unsure.gif
KURT
Gör du så kommer du att få jordförbättring (struktur), men det mesta av kvävet kommer att regna bort, om det skall ligga i träda till våren.
Berit
Tack Kurt

Det är ett gammalt land, jorden verkar utarmad. Jordförbättring behövs nog.
Är det något annat jag behöver tänka på och tillsätta framåt hösten eller till nästa vår

Tänkte sätta potatis där.
Berit
CITAT (Berit @ 26-07-2005, 09:10)
Tack Kurt

Det är ett gammalt land, jorden verkar utarmad. Jordförbättring behövs nog.
Är det något annat jag behöver tänka på och tillsätta framåt hösten eller till nästa vår

Tänkte sätta potatis där.

Kurt är du där, hur skulle du göra med det här landet, berätta! Jag har en man som är noll intresserad (han är duktig på så mycket annat men har inte så mycket vetskap om det här med odling) därför måste jag fråga mig fram även fast det kanske är banala frågor för de flesta, men jag är vetgirig och framför allt vill jag ha framförhållning hur jag skall göra för att få bästa resultat.
Fenja
Jag skulle mylla ner den obrunna gödseln nu som jordförbättring. Du kan grundgödla med brunnen dynga i vår istället. I höst kan du köra över löv med gräsklipparen och sedan lägga det på landet det är fantasktisk bra mylla och bryts ner helt till i vår. Om du myllar ner det lite försvinner det fortare.
Mvh
Fenja
Berit
Tuen tack för ditt svar Fenja är mycket tacksam för svar så jag vet hur jag skall göra för bästa resultat rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon