inne och hur d en ska planteras.
Min sambo fick den som tack för hjälpen av en torghandlare och han frågade aldrig vad det v ar...osv...Någon som vet?
Äsch jag kan inte lägga till en bild....Men den ser ut som en tuja i bladen och har en jättestor rosa blomma. 1 dm i diameter
hoppas på hjälp
Åsa, mälardalen zon 2
26-07-2005, 10:00
Kanske den ettåriga sommarblomman
rosenskära Cosmos bipinnatus
JAAAAAA!
Fattar inte hur de flesta här inne kan pricka så rätt med en så tafattbeskrivning jag gjorde.....
Tack snällla.
Hur gör man med den då? Vet du det?
Åsa, mälardalen zon 2
26-07-2005, 10:13
Man planterar ut den i rabatten eller i en urna och vattnar + gödslar precis som alla andra ettåriga sommarblommor. Den brukar kunna blomma till långt in på hösten ifall det inte blir smällkallt. Sedan dör den, rosenskäran är ganska lättsådd från frö och det finns många olika sorter. Ofta förkultiverar man inomhus men bor man i södra-mellersta sverige så brukar det funka med direktsådd utomhus runt april.
Ophelia
26-07-2005, 19:58

Jadu....Åsa är en av dem som man alltid kan lita på kan både det ena och det andra. Ett riktigt proffs! Tack Åsa för att du finns här med din kunskap.
Snöflinga
26-07-2005, 22:17
Instämmer med föregående talare
Snöflinga
26-07-2005, 22:20
Men P.S. Åsa, kolla på ogräs och skadedjur på mitt inlägg om bladproblem .... är lite desperat
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.