mayababy
Har precis kommit hem från semester på Öland å måste bara tipsa om Capellagården!! En sån underbar trädgård/Örtagård!!! Här kan man köpa mängder av olika kryddor/örter/medicinalväxter, vilket paradis!!! (det finns flera hundra olika sorter att välja på) wub.gif
Dom är kunniga & trevliga och dessutom finns det inte sniglar på Öland så växterna är garanterat snigelfria!!!!
/ Maya
Anki på Öland
CITAT (mayababy @ 26-07-2005, 10:57)
Har precis kommit hem från semester på Öland å måste bara tipsa om Capellagården!! En sån underbar trädgård/Örtagård!!! Här kan man köpa mängder av olika kryddor/örter/medicinalväxter, vilket paradis!!! (det finns flera hundra olika sorter att välja på) wub.gif
Dom är kunniga & trevliga och dessutom finns det inte sniglar på Öland så växterna är garanterat snigelfria!!!!
/ Maya

Capellagården är som du säger ett riktigt paradis. Inte bara örtagården , dom brukar ha en fin utställning av deras elevers arbete inom olika hantverk också.
Men sniglar......... vilka sniglar har vi inte på öland???? Du menar väl inte "mördarsniglar", för sådana finns det gott om på vissa ställen.
Anki
mayababy
Hmmm...dom påstod att dom aldrig haft en snigel i landet??? Att det var för torrt på Öland (I allmänhet alltså) att sniglarna (ja mördarsniglarna) inte rotade sej där! Lät bra när de sa det unsure.gif Hursom, härhemma kan jag inte gå en meter utan att trampa på en enorm slemmis, där såg jag inte nån...
Anki på Öland
Det är väldigt lokalt var sniglarna finns. I Färjestaden vet jag att dom slåss lika tappert som du, men det är troligt att dom inga har där. Jag har inga heller som bor lite längre söderut.
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon