Full version: hur mycket regn
shiva
Är det någon som bor i södra sthlm, typ hägersten, som mätt hur många mm regn vi fått den senaste veckan?
Magnus blink.gif
Ewa L
Inte i Stockholm, min vi i Östergötland fick i alla fall 80 mm under vecka 29! Det sade de på nyheterna/vädret igår kväll.
Skulle tro att vi landar på samma mängd vecka 30. mad.gif
KURT
CITAT (Ewa L @ 26-07-2005, 13:15)
Inte i Stockholm, min vi i Östergötland fick i alla fall 80 mm under vecka 29! Det sade de på nyheterna/vädret igår kväll.
Skulle tro att vi landar på samma mängd vecka 30. mad.gif

80 mm rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif Det kan ju knappast bli alltför mycket.
e00_rer
Bor i Älvsjö, har mätt 88 mm med det som kom i natt (17 mm), men det regnar just nu så det lär bli mer...
/Robban
yenny
tja... här i sollentuna är det runt en 100mm... och nu började det regna igen wacko.gif
Eva i Stuvsta
I Huddinge är det uppe i 110 mm nu... Och inga tecken på att det är slut än. Kan man bli deppigare?
Fialotta
CITAT (Eva i Stuvsta @ 26-07-2005, 20:18)
I Huddinge är det uppe i 110 mm nu... Och inga tecken på att det är slut än. Kan man bli deppigare?

Oj va mycke ni fått i Huddinge...vi har inte fått en droppe i dag i skärgården
(Dalarö) smile.gif
Eva i Skåne
65mm har vi fått här i mellanskåne senaste veckan, men idag har det inte kommit en droppe smile.gif
Alltså har tvättmaskinen gått för högtryck idag för jag har ingenstans att torka min tvätt merän ute och idag har jag passat på biggrin.gif
Chansar dessutom på att det håller torrt under natten också, för linan är fortfarande full med det senast tvättade rolleyes.gif
Anki V
Där jag bor, några mil söder om Härnösand hade vid 15-tiden regnat 155 mm på tre dagar.
Vid 17 blev det uppehåll men nu har det satt igång igen.

Jag har aldrig tidigare sett sådana skyfall.

Hjälp!! Min semester regnar bor precis som förra årets

sad.gif . /Anki
Reserv
Tvätta?! unsure.gif Skulle väl jag kunnat gjort också, skölja hade jag inte behövt i alla fall, bara att hänga på linan så skulle det bli välsköljt. Jisses vad det regnat här idag, ihållande stril hela dan. sad.gif
shiva
CITAT (Anki V @ 26-07-2005, 23:06)
Där jag bor, några mil söder om Härnösand hade vid 15-tiden regnat 155 mm på tre dagar.
Vid 17 blev det uppehåll men nu har det satt igång igen.

Jag har aldrig tidigare sett sådana skyfall.

Hjälp!! Min semester regnar bor precis som förra årets

sad.gif . /Anki

155mm, det är ju helt tokigt!!! Jag lider med Dig, fyyy vad hopplöst när Du har semester, om Du inte är kanotpaddlare eller något liknande.
Magnus.
Eva i Skåne
"Om du inte är kanotpaddlare"..... biggrin.gif
Det gäller nog då att ha en kanot med trång sittbrunn eller ett starkt kapell så kanoten inte blir vattenfylld och sjunker rolleyes.gif laugh.gif

Min dotter säger som Anki. "Semestern regnar bort".
Liksom ifjol har hon ledigt v 29-30. Aldrig mer de två veckorna säger hon

men här nere har vi inte haft så dåligt väder, tycker jag. Vad är 65 mm när jag läser att det kommit nästan tredubbelt på sina ställen. Stackars er unsure.gif
Här har regnet mest kommit i häftiga skurar så jag tycker jag kunnat vara ute mesta tiden ändå
och fortfarande är det torrt, så om några timmar kan jag plocka ner min tvätt och fylla skåpen igen sleep.gif
Anki på Öland
OOOJJJJJ!! Jag som trodde vi fått mycket regn........ 25 mm på en vecka. Skall definitivt inte gnälla mera!
Anki
krellus
Hm, jag bor själv i hägersten men har ingen riktig koll.
På landet har vi hur som helst fått en hiiiimla massa regn.
Mellan 50-60 mm senaste veckan.
Anki V
Uppehållsväder!!!

Just nu är det inte ett moln så långt ögat kan nå.

smile.gif
Anki
Anki på Öland
180 mm på 6 dagar i Kungsängen sa dom på TV i morse.....
Anki
yla
under senaste veckan i ösmo har det kommit sisådär 100 mm
helt underbart så nu finns de vatten i tunnorna o man kan grilla o ha brasa igen utan att de ska vara farligt
har haft en undebar vecka me barnbarnen på torpet perfekt
regnet som kom då dom va där kom mestadels på nätterna
laugh.gif
*Felix matte*
I natt fick vi 20 mm.... nu skiner solen biggrin.gif
Reserv
Inte en droppe idag, och inget att vänta dom närmsta dagarna heller, JIPPIE!!! tongue.gif
yenny
Ja idag var första dagen på ... ja jag tror det är snudd på 2 veckor nu som det inte regnat... så skönt!! ( det är nog ca 150mm som vräkt ner här)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon