Full version: Här föder man barn
Ullet
kommer hem o ska börja plocka ur pallkragarna o vad hittar man? Jo, en snigelkoloni som fått för sig att de ska invadera mitt hushåll! mad.gif Fullt med sniglar på salladen, inte ett salladsblad som inte är tuggat på, snigelägg o jag har t o m fått in sniglar i växthuset under dessa två veckor jag varit indisponibel! *grrrr* Man sliter sitt hår i förtvivlan! Bara jämna allt med marken o skratta åt dom som åtminstone inte gått på dillen min! *räcker lång tunga*
kerstin z5-6
men grattis till värdens sötaste gosse i alla fall smile.gif !
<Tur att de inte tagit perennerna smile.gif
Ullet
Jaså?! Kan dom (%!"/#&€!%"€#/!& gå på perennerna också? *muttrar* Skulle inte förvåna mig om dom komemr dit senare! *fnyser så spottet flyger* Hemskt irriterande är det iaf! Liten pytte är iaf världens sötaste o finaste. wink.gif
Fenja
Grattis till bäbben och må du ha framgång i snigelutrotandet.
Mvh
Fenja
Ullet
Ja, hur ska jag göra? Funderar på att rensa allt i höjd med horisonten, gråta en skvätt o sedan ta nya tag nästa sommar! Det finns liksom ingenting att rädda, allt är sönderbitet o håligt till min stora sorg. *snörper på munnen o ser ut som hundranittio år*
gammelnalle
Grattis Ullet.... ja till bäbisen...

vad är lite sniglar mot ett barn??
Ullet
Dom är ju lite lika, den ena kryper ihop i min famn som en liten snigel, alternativt ostkrok o den andra är ju inte så stor den heller. *ler* Jo, han är så fin lillkillen, man har haft tur en ggr till.
kerstin z5-6
Eftersom mindre träsk fallit från skyn under din bb tillvaro gissar jag att problemet är av övergående natur ..de var ju så torrt innan o så allt regn -klart de hittade dina grönsakspallar -fina barnkammare o fuktiga ..
Annars är åkersnigeln rätt beskedlig
Torrlägg ett tag så försvinner de nog -nu är jag le på regn .. allt lägger sig ute sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon