Full version: Pelargonsamlar
lilla mamma
Pelargonsamlare efterlyses, speciellt er med doftpelargoner i krukorna?

Söker efter pelargon med cocacola doft
Fenja
Jag har den inte, men blir väldigt nyfiken på vad det skulle kunna vara... Lova att upplysa oss om du får tag på den!!
Mvh
Fenja
Margith
Jag sökte lite på pelargonsällskapets forum, eftersom jag visste att jag hört talas om en Coca-Cola doftande pelargon.
Det jag hittar där är att du eventuellt är ute efter en P nervosum som tydligen även kallas Torento.
Jag har den inte och har aldrig luktat på den heller biggrin.gif så jag vet inte om det stämmer.
Men med ett eventuellt namn kanske det är lättare att leta vidare?
lilla mamma
ja, det skulle vara kul.
Den blir säkert dyr..
Sollan
Har åxå trampat ned i pelargonträsket.... wub.gif
m-l södra halland
Torento har jag haft men kände varken coca cola eller ingefära, tror den finns i Danmark hos Jensens, den är nog inte dyrare än andra doftisar
mvh m-l
Anki på Öland
Jag har en Torento som står på rotning och visst luktar den cocacola!! Speciellt dom nya bladen. Min kompis köpte en planta på en pelargonträff för 25:- och jag fick toppen att rota.
Har du möjlighet till en utflykt den 13 augusti är det stor Pellisträff i Bråbo, utanför Oskarshamn, där kan du säkert hitta den (och många flera.....)
Anki
lilla mamma
Oskarshamn, lite långt från värmland sad.gif

Men tradera finns, och nu leder jag smile.gif
kristerh
CITAT (lilla mamma @ 28-07-2005, 15:34)
Men tradera finns, och nu leder jag smile.gif

Inte länge till nu när du tipsat alla här... rolleyes.gif wink.gif
krister
lilla mamma
Ge den i min pelargon mad.gif rolleyes.gif

Jag har nämligen lurat gubben att få den i f-d-present och när jag nämnde budnivån, ramlade han av stolen. laugh.gif
Muguet
Är det en Torento du bjuder på? Bjud inte för mycket jag har flera sticklingar. Köpte min planta på Paletten här i Malmö nu i sommar. Det står på lappen att den ska lukta ingefära men jag har svårt att identifiera doften.
lilla mamma
Auktionen är snart slut- jag gav upp sad.gif
Den blev dyr-3 siffrigt blink.gif

Anita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon