|
Snöflinga
26-07-2005, 21:59
T.V. reklamen propagerar för att man skall köpa en stjärna till någon man tycker om  Den får ens namn och en karta var den ligger Också en affärside`  Kollade och fann att den kostade c:a 320:- att inhandla Det är ju bara så absurt  Vem går på det? Någon här ?
wolkenkrabber
27-07-2005, 01:43
inte jag iaf, tänker atty dem lär sälja samma jävla stjärna flera gånger om!
Tyvärr så finns det en massa människor som faktiskt går på det. Bra affärsidé... Man kanske ska börja sälja galaxer... finns färre av dem, men då kan man ta mycket mer betalt... Blir nog miljonär på kuppen...
De har inmgen anledning att sälja samma fler ggr om, eftersom det finns ett oändligt antal Men olika företag kan ju sälja samma stjärna. Man kan ju på samma sätt köpa "tomter" på månen och även andra planeter. http://www.moonshop.nu/maanen_planeter_rymden.htm
kristerh
27-07-2005, 08:25
Det måste vara värdens bästa affärsidé, att sälja en stjärna som ingen kan hitta och ingen äger  det är ju bara att skriva ut ett intyg och hitta på var den ligger, de flesta kan ju inte kolla. krister
CITAT (kristerh @ 27-07-2005, 09:25) Det måste vara värdens bästa affärsidé, att sälja en stjärna som ingen kan hitta och ingen äger  det är ju bara att skriva ut ett intyg och hitta på var den ligger, de flesta kan ju inte kolla. krister Stjärnornas position är ju väl domumenterat, så de har ju ingen anledning att hitta på något. Men man skulle ju lika gärna kunna sälja stenar eller gruskorn som ligger på ett visst ställe på jorden.
kristerh
27-07-2005, 08:42
CITAT (KURT @ 27-07-2005, 09:31) Stjärnornas position är ju väl domumenterat, så de har ju ingen anledning att hitta på något. Jo iofs ligger de ju där de ligger, men jag menade att om faster agda får ett diplom om att hon fått en stjärna är det knappast troligt att hon köper en stjärnkikare och börjar beskåda sin stjärna, det finns ju miljoners miljarder stjärnor, hur ska hon ev kunna hitta sin, om hon inte är vetenskapsman. krister
Christoffer
27-07-2005, 08:48
De riktiga stjärnorna finns på jorden, och många gånger i ens närhet. Men de kan man inte köpa för pengar....
kristerh
27-07-2005, 10:03
CITAT (Christoffer @ 27-07-2005, 09:48) De riktiga stjärnorna finns på jorden, och många gånger i ens närhet. Men de kan man inte köpa för pengar....  Absolut, så är det krister
Hannele
27-07-2005, 13:16
CITAT (KURT @ 27-07-2005, 09:31) Stjärnornas position är ju väl domumenterat, så de har ju ingen anledning att hitta på något. Men man skulle ju lika gärna kunna sälja stenar eller gruskorn som ligger på ett visst ställe på jorden. Ett papper med med "egen" stjärna kostar tydligen 620 kr. Det är inget officiellt dokument utfärdat av någon myndighet. Man kan ju även "köpa" tomtar på Mars och på månen. Lika seriöst. Man kan gå ut en vacker sommarnatt och döpa stjänor gratis!Det kostar 0 kr och är precis samma sak. Skänka pengarna istället.
*Felix matte*
27-07-2005, 20:12
pisanggoreng
27-07-2005, 20:20
Om någon är intresserad av en liten odlingslott på baksidan av Venus så PMa mig. Inte speciellt dyrt...
Snöflinga
27-07-2005, 20:45
*Felix matte*
27-07-2005, 21:12
CITAT (pisanggoreng @ 27-07-2005, 21:20) Om någon är intresserad av en liten odlingslott på baksidan av Venus så PMa mig. Inte speciellt dyrt... 
CITAT (pisanggoreng @ 27-07-2005, 21:20) Om någon är intresserad av en liten odlingslott på baksidan av Venus så PMa mig. Inte speciellt dyrt...  Oj, oj, oj, gissa om jag har svårt att hålla inne med en komentar  Bäst att man stänger ner för ikväll innan man sagt nåt dumt
kristerh
28-07-2005, 08:38
CITAT (Reserv @ 27-07-2005, 23:06) Oj, oj, oj, gissa om jag har svårt att hålla inne med en komentar  Bäst att man stänger ner för ikväll innan man sagt nåt dumt  vi tänkte nog på samma sak. krister
pisanggoreng
28-07-2005, 10:49
Vem har rätt att sälja stjärnorna? Vart går pengarna?
Tropeden
29-07-2005, 08:29
Ingen har väl rätt att sälja stjärnorna. Det är ju ingen som äger rymden heller. Pengarna går till den supersmarta person som kommit på världens bästa affärsidé. Sälj nåt ingen äger och inte kan skriva sitt namn på och bli miljonär...
rabalder
29-07-2005, 19:21
Jag tycker det är roligt med folk som hittat på sådana här saker! tänk om man skulle få en stjärna av sin man! Då kanske jag också ville sitta ute och se på stjärnhimmlen!
Tropeden
29-07-2005, 19:37
CITAT (rabalder @ 29-07-2005, 20:21) Jag tycker det är roligt med folk som hittat på sådana här saker! tänk om man skulle få en stjärna av sin man! Då kanske jag också ville sitta ute och se på stjärnhimmlen! Uppenbarligen finns det folk som går på det... Du kan fixa din stjärna alldeles gratis. Gör ett fint köpebevis och skriv dit ett namn på den stjärna du vill äga och -voila! Du äger en aldeles egen stjärna alldeles gratis! Vill du helst ha den från din man, ja, be honom att göra den då...
På Mystar.se står det att 5% går till välgörenhet, det är inte speciellt mycket...
zaaritha
29-07-2005, 20:31
Jag är intresserad av astronomi--o känner till vårt halvklots stjärnor--även andra, vi ej ser här. Är även intresserad av astrologi.............Har en vän som ställer horoskop o det är definitivt INTE som i tidningarna!
*Felix matte*
29-07-2005, 21:34
CITAT (Vicke @ 29-07-2005, 20:37) På Mystar.se står det att 5% går till välgörenhet, det är inte speciellt mycket... Ja men vilken välgörenhet och vem kollar... det är nog bluff och båg från början till slut... men som sagt... går man på det så.... smart var den iaf som startade... "dens" konto är garanterat välfyllt tack vare alla knäppskallar som betalar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|