Gillan
Är det någon kunnig själ som vet vad som hänt med mina plantor.Bladen ser ut som om de håller på att frätas bort.
wink.gif ohmy.gif
kolla albumet.(om nu det funkade) wub.gif
KURT
Du måste aktivera ditt fotoalbum. I kontrollpanelen , under "Redigera Profilinformation" fyller du i "Användarnamn i ditt fotoalbum"
Gillan
CITAT (KURT @ 27-07-2005, 08:31)
Du måste aktivera ditt fotoalbum. I kontrollpanelen , under "Redigera Profilinformation" fyller du i "Användarnamn i ditt fotoalbum"

Tack så väldigt mycket för hjälpen! Det är tydligen inte bara växterna som man ska klara av.Vi höll på att bli galna här laugh.gif wub.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Det är inget ovanligt som händer med dina gyllenbär och det är inget farligt heller

såhär såg mina ut på försommaren

och de har lite skador nu med. Man brukar kalla det korksjuka trots att det inte är någon sjukdom. Det orsakas av för fuktig luft. När det är för hög luftfuktighet avdunstar inte växten som den ska utan cellerna sprängs när de inte kan släppa ut vatten. Detta skadar just inte växten det blir mer en estetisk skada. Är det i växthus du odlar så kan du minska ner skadorna genom att inte vattna nu då det vräker ner låt plantor och jordyta torka upp + öppna dörren/vädringsfönster och liknande även om det är lite kyligare dagar för att släppa ut fukten. Odlar du på friland så får man nog bara låta det vara det går inte att försöka minska ner luftfuktigheten på friland.
Gillan
Tack så mycket Åsa .Nu kan jag slappna av och låta bären mogna istället för att riva upp alltihop som jag trodde att jag var tvungen till. Och ja, jag har dem i växthuset så det blir till att låta bli att vattna på ett tag då. tongue.gif rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon