Full version: Groda på besök.
renate
Rensade lite ogräs i stenpartiet,när jag lyfte upp Aubritian hoppade den här lille krabaten upp,säkert hade jag stört honom i sin skönhetssöm.Han var snäll och stannade kvar tills jag hämtat kameran.

För att vara padda är han lite smal,är det en groda?

Söt är han i alla fall.
KURT
Om man ser på SNFs identifiering av grodor/paddor:

http://www.snf.se/verksamhet/djur-natur/fa...dor-paddor.htm#

Så tror jag att du har en Långbensgroda, det stämmer med att den har spetsig nos och även färgerna verkar stämma. Ett karakterisikt drag hos dem är att "hälen kan sträckas framför nosspetsen"! Så det kan man (försiktigt) prova.
amaira
CITAT (KURT @ 28-07-2005, 07:28)
Så tror jag att du har en Långbensgroda, det stämmer med att den har spetsig nos och även färgerna verkar stämma. Ett karakterisikt drag hos dem är att "hälen kan sträckas framför nosspetsen"! Så det kan man (försiktigt) prova.

Vad duktig du är Kurt, du har säkert rätt! Jag skulle ha gissat på en åkergroda.

Riktigt fin bild Renate!
renate
CITAT (KURT @ 28-07-2005, 07:28)
Om man ser på SNFs identifiering av grodor/paddor:

http://www.snf.se/verksamhet/djur-natur/fa...dor-paddor.htm#

Tack Kurt,det var precis en sådan groda jag hade på besök i min trädgård.jag har aldrig sett den här förr,roligt att har en sådan gäst.
zaaritha
Grodor hoppar---paddor "går"...
Ophelia
Charmig liten fotomodell biggrin.gif
shiva
CITAT (Ophelia @ 30-07-2005, 22:46)
Charmig liten fotomodell biggrin.gif

Kyss honom så dyker kanske JAG upp!!! wub.gif
Ophelia
CITAT (shiva @ 30-07-2005, 23:55)
CITAT (Ophelia @ 30-07-2005, 22:46)
Charmig liten fotomodell  biggrin.gif

Kyss honom så dyker kanske JAG upp!!! wub.gif

Jag ska kyssa första bästa groda/padda som jag stöter på så får vi se vad som händer. Men dyker det upp någon tvålfager Schenkenberg/Cruisekopia som vill jag helst inte behöva behålla honom sad.gif

Hmmm...skulle kunna tänka mig att behålla en lång, blond, kortklippt prins som gillar trädgårdsarbete och som ogillar romrussin- och körsbär i likörpraliner. biggrin.gif
Exotic
´ÅÅÅ vad avis jag blir att få så fin besök rolleyes.gif laugh.gif
Underbar bild på din Prins wub.gif
*Felix matte*
En sån groda tycker... till o med jag... är fin smile.gif
amaira
Den där grodan ska du nog akta dig för att kyssa!!! Ingen prins kan väl bli så vacker, eller uppväga närvaron av en sådan groda!
laugh.gif laugh.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon