Eva i Skåne
Idag har jag ägnat eftermiddagen åt att plantera om mina fuchsior i större krukor. Jag tycker jag gjort det några gånger under säsongen, men rötterna tittar ganska snabbt ut i botten och då är det dags för större kruka har jag lärt mig.
Hur långt ut på säsongen håller man på med det??? Växer de lika friskt utåt hösten också?

Vad är förresten kap-fuchsia? Är det en fuchsiavariant eller har den bara lånat namnet? Nån som har bild av blommande???
Åsa, mälardalen zon 2
Jag planterar bara om mina fuchsior en gång på senvåren-försommaren, sen får det räcka.

Enligt SKUD är kapfuchsia en synonym till kapfackla Phygelius capensis så nej detta är ingen fuchsiavariant.
Caprice
Även jag planterar om den en gång på våren, det går jättebra...
Kajsa
Jo, jag planterar om en del senare som blivit större än jag räknat med.
Celia Smedley som jag köpte på mässan har snart hoppat ur krukan, så det får bli omplantering där.
kristerh
Jag planterar om dem på våren när jag väcker dem, då passar jag på att ge dem ev större kruka, men några växer så kraftigt att man måste byta kruka under säsongen oxså.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon