labarradepan
Vi har en sluttning ner till vår tvättstuga, allt lutar här.. vi ska lägga några plattor, men vi behöver fylla ut med nått. Men vad? Gubben tycker vi ska ha oljegrus brevid platterna.. Är det bra?? Om jag ska vara ärlig så vet jag inte exakt vad det är. pris på det?

Jag har kollat på flisbyab lite grann o hittat skifferkross, men är det bra när det sluttar så?

Nu har vi vanligt grus där, och jag halkar lite ibland där, sen när det regnar så blir det stora "fåror" i marken.

Jag tänkte på gräs med, men det blir ju halt med när det regnar i sluttningen.

Stenmjöl? kan man ha det bara ligga så där?

Hjälp tack wub.gif
Ralf
Stenmjöl kan man ha liggande där, men är det ej hårt packat så rinner det nog bort så småning om, då är det nog bättre att ha lite natursingel, men pröva först med den lokala lastbilcentralen, ring dem o hör vad dom har att erbjuda.
Anna i Örsjö
Hej!

Du kan handla småsten eller stenkross i närmaste grustag till en mycket billigare peng än via trädgårdshandeln. Stenen ser tråkig ut när den kommer men regnet tvättar ren den och sen blir det fint.

MVH Anna i örsjö
labarradepan
tack för svaren
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon