Full version: Fyra tim
*Felix matte*
"brann" våran teve bara 6 år gammal sad.gif

nu har jag beställt ny och passade på att samtidigt beställa platt skärm till datorn... det sägs att såna strålar mindre än "vanliga"
Någon som har märkt skillnad?

Jag sitter mycket vid datorn och har "brännkänningar" i ansiktet och blir röd som när man suttit ute i vårsol (också i urringningen)
min nuvarande skärm är nog inte mer än drygt 3 år
Inga från Närke
Felix Matte vad har detta med flyg att göra smile.gif

Jo har man en gammal skärm så märker du skillnaden. Fick ny platt skärm på jobbet och vilken bild och skärpa. Kolla bara att den är TCO-godkänd och när för då är de testade.
ninnisky
även här ar det dags för en platt skärm (har betällt en som sonen ska fixa) men .. och dessvärre... är upplösningen sämre på en platt, så det blir förmodligen nya "ögon" också smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Inga från Närke @ 28-07-2005, 22:07)
Felix Matte vad har detta med flyg att göra smile.gif

jo det var så att vi skulle med flyget... semesterresa tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (ninnisky @ 28-07-2005, 22:10)
även här ar det dags för en platt skärm (har betällt en som sonen ska fixa) men .. och dessvärre... är upplösningen sämre på en platt, så det blir förmodligen nya "ögon" också smile.gif

Just idag sa dottern att upplösningen på plattskärm var 1024 * 768
alltså exakt lika som i den jag har nu.... hoppas verkligen att mina nuvarande "ögon" räcker till... inte kul att lägga ut 6 -7000 på nya.

förresten så har jag ju suttit (korta stunder) vid plattskärm hos barnen och jag har nog inte märkt att jag sett sämre då.
yla
jag tycker plattskärmen är bra och jag är nästan säker på att jag inte känner av strålningen som på den gamla
nya ögon behövde jag inte heller rolleyes.gif
Anki på Öland
Jag har en platt skärm och inställningen på dem passade inte alls mig så jag ställde om den. Nu ser jag bra, men det kanske inte är optimal bild. Jag tycker bilden är perfekt men det stod att för optimal bild skulle man ha den inställning som var inställt från början.
Anki
kristerh
CITAT (Felix matte @ 28-07-2005, 22:01)
platt skärm till datorn... det sägs att såna strålar mindre än "vanliga"
Någon som har märkt skillnad?

Jag sitter mycket vid datorn och har "brännkänningar" i ansiktet och blir röd som när man suttit ute i vårsol (också i urringningen)
min nuvarande skärm är nog inte mer än drygt 3 år

De strålar mindre och drar betydligt mindre ström, och dessutom tar den mindre plats.
krister
*Felix matte*
Torsdag kväll beställdes TV och skärm och idag fick jag dem... beställde från Netonnet... valde en 17" och är inte så där riktigt nöjd men kanske beror det på ovana vid platt skärm och så har jag inte hunnit sitta vid datorn mer än kort stund nu ikväll.
En av döttrarna beställde 19"... ska dit imorron och se om den känns bättre
...då blir det kanske byte unsure.gif
iaf så ska vi kika på nytt databord och nya högtalare också imorron tongue.gif ser nästan tomt ut på bordet nu... sååå liten plats tar skärmen.

Fialotta
Va snygg den var...jag har en platt jag oxå...tar mindre plats helt klart smile.gif
pejori
jättefin skärm smile.gif smile.gif smile.gif
(avis) wub.gif wub.gif
*Felix matte*
Nya högtalare köpte jag idag men något databord hittade jag inte... behövde ett som var lägre än mitt nuvarande (pga progressiva glasögon)... vi har åkt runt till olika men ingen hade sånt... fick tips i en butik att leta på nätet... men inte heller där hittade jag... så... vad göra... jo guben min har jobbat hårt i några timmar... tagit isär nuvarande bord och gjort det 12cm lägre biggrin.gif wub.gif ... nu står det upponer för att limmet ska få torka men han fixade tillfällig surfhörna åt mig där jag sitter nu... höj o sänkbart bord laugh.gif wub.gif
och skärmen är superbra... behöver inte byta ut den smile.gif

Reserv
Alla sätt är bra utom dom dåliga laugh.gif laugh.gif
cic
CITAT (Reserv @ 03-08-2005, 23:11)

Hade inte du sagt god natt..? wink.gif laugh.gif laugh.gif
Reserv
CITAT (cic @ 03-08-2005, 23:15)
Alla sätt är bra utom dom dåliga laugh.gif  :lol:

Hade inte du sagt god natt..? wink.gif laugh.gif laugh.gif

Boken är så trög huh.gif
*Felix matte*

Javisst.. omtänksam make jag har wub.gif
yla
han e bra go din gubbe rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 03-08-2005, 23:34)
han e  bra  go  din gubbe rolleyes.gif

jag sa att det inte alls behövdes "provisorisk surfplats" men han stod på sig... vet ju att jag är smått beroende tongue.gif laugh.gif wub.gif
kristerh
Akta så inte den nya skärmen åker i golvet, bordet ser aningen instabilt ut wink.gif
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon