Full version: Lägsta temperatur
Svanholm
Hej,
Min första vår med växthus är här (nästan)tongue.gif , har börjat med den årliga frösådden inne, och min fråga till er med års erfarenhet av växthus är denna: vilken lägsta temperatur måste man ha i växthuset för att inget ska ta skada? Räcker det med ca 12-13 grader eller?
Åsa, mälardalen zon 2
Det mesta vi brukar odla i sverige kan nog klara sig i den temperaturen, har du tänkt ha gurka, melon eller någon mera tropisk växt kanske det behöver vara något varmare.

Själv har jag ingen värme i växthuset, men jag sådde lite köldtåliga grönsaker för ett par veckor sedan och de har börjat titta upp under fiberduken, även de där jättegamla salladsfröna som jag hade verkar ha grott (sallatsfrön brukar annars inte kunna gå att lagra någon längre tid).

Glöm inte skugga växterna mot solen när du ställer ut dem i växthuset det är mycket lätt att växterna bränns sönder av solen när de inte är vana vid den.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon